fredag

urin-vånare snedstreck ur-invånare

en färdig filmkrönika

och hej så bra jag mår. även om jag i och för sig börjar känna av eksem i mitt ansikte nu igen så har jag faktiskt sovit över hos valle, slutat väldigt tidigt idag, fått bearnaisesås (öh den där stavningen måste komma från nåt totalt främmande land) till lunch, skrattat åt aubergine/aboriginer, gjort klart diverse skavsårsskapande saker, bakat blåbärhallonsmulpaj, tittat på mumin och träffat linnea en litet fint tag.

Just nu sitter jag och känner mig smart och lyssnar på release me med oh laura, eftersom det är min sångläxa och jag vet inte med det känns som att det möjligtvis kan lossna lite poetiska ordsalvor snart. bara för att jag skrivit såhär nu så kommer det antagligen inte hända. därför kan ni få höra intressanta och sanna fakta:

- mitt hår antar inte sin sexigaste form när man duschar det utan shampoo
- det är väldigt inne med magbakterieyoghurtdrycker just nu (jag har druckit en idag)
- JD i skägg är en fin JD det också
- mumintroll + magiska frön är den bästa ihopblandningen ever!
- nästa vecka kommer bli fin
- komplimanger tappar ganska lätt värde
- gratis sms är gratis
- Aubergine uttalas [åberSi´n] enligt NE:s ordbok (JAG SA JU DET! hoppas någon av mina lunchkamrater idag läser detta bara....)
- tzatziki är gott för att det är vitlök i
- releace me börjar och slutar exakt lika dant

nu ska jag nog snart äta middag
sedan ska jag träffa mina kära vänner

skepp ohoj!

2 kommentarer:

  1. hallåhallå. den blinkar inte alls n'r du uppdaterat! jag tror jag inte förstått konstruktionen.
    du är finast. och du skriver finast. puss.

    /linn!!!!!!

    SvaraRadera
  2. linn <3:

    vad menar du att det inte blinkar? det ska inte blinka? eller vad använder du för program att bevaka med? för det jag använder (prenumerera på denna sida... ) så kommer det upp ett bokmärke som man kan hålla över och där kan man se om det är något nytt inlägg.
    jag får komma till borlänge snart och förklara för dig <3

    SvaraRadera