fredag

nära är ändå bara nära

hej och hå.
på senaste tiden har jag faktskt fått ett brev. från boland dessutom. dessvärre kom jag inte in. men jag vet inte ens om jag kan kalla det dessvärre. först blev jag bara jävligt chockad över att få ett brev eftersom min låtsassyv har försökt stenhårt att kontakta dem utan något resultat alls. och helt plötsligt låg det ett brev i min brevlåda. brevet började konsitgt med något om ett missförstånd. sedan kom beskedet. och jag kom inte in. inte på boland heller. vilket faktiskt kändes lite snopet eftersom när jag var där och sökte in så var det bara en till som sökte in på gitarr och de skulle ta in två. jag hade nästan börjat ta det lite som en självklarhet att jag skulle komma in. men icke då. fast det konstigaste av allt var att jag kände en enda stor lättnad. för nu kommer jag inte hamna på boland. hur jag än gör! och det känns BRAAA. riktigt BRAAA. BRAAA med stora bokstäver och tre A. en annan sak som känns helt okej är att jag faktiskt var rätt nära på att komma in. det betyder att jag inte var dålig i alla fall och att jag minsann kan bli proffs i detta liv. detta vet jag genom att min gitarrlärare pratat med någon på boland. tufft tufft.
jag hamnar nog på skrapan i alla fall. har mejlat lite med någon stefan och man kan läsa musik för 300 poäng i alla fall så ja. det blir nog bra. DESSUTOM så skrev han att det kunde bli så att de tog in någon från skolan i musikklassen ifall någon därifrån hoppade av eller vad han menade. han använde ett konstigt ord på v som jag inte har den blekaste om vad det betyder. men även om jag inte blir intagen så överlever jag nog. skrapan känns trevligt. fult men trevligt.
annars så är det sommar för fullo. jag har ingen att bada med och sörjer lite för det. jag borde göra skolarbeten och plugga till prov men bah! jag sitter här och lyssnar på the ceasars, funderar över balen, längtar till sommaren och är otroligt stolt över mina fräkniga axlar. fräknar på axlar är fint!
balen föresten, den är om mindre än en månad. och jag SKA gå. det känns.... mystiskt.... jag är inte alls någon balmänniska och kan varken dansa eller gå i finskor. men det ordnar sig säkert. jag har i alla fall hittat en fin klänning som ni inte får se eftersom jag ska vara överraskningssugen idag.
sen så, ska jag snart göra karriär. eller göra karriär.... men jag ska spela gitarr på en elevkoncert. hehe, jag känner redan nu att jag är lite nervös. den 20 maj. tio dagar innan balen.
sen åker jag till estland snart också. mycket på G här. jag och rebecka ska bo hos en som heter Triin som verkar mycket trevlig. och jag ska öva min eneglska..
moss och grankott på er alla människobarn

2 kommentarer:

  1. Hej, nu har jagläst och du sitter härbredvid mej och visar upp hur du vill se ut på en fin teckining och flinar och nu ritar du hur jag vill se ut, ska bli intressant. min mage börjar bli hungrig och jag ska dra mig hemåt. vi har spelat och sjungit en massa vackert håkan hellström och jag upptäcker just att jag inte kommenterat något ut av det du skrivit. nu var du visst färdig med porträttet av mej också, det var visst inte en bild av hur jag vill se ut utan hur jag ser ut nu om jag fattade det rätt... lägg ut den på mig så kan alla se vilka skills jag har i mc donalds ögonbryns odling. det var nog allt och tänka sig jag har fortfarande inte kommenterat det du skrivit men det var fint och trevligt att läsa,ja.. ja... då var jag nog färdig. tack du underbar för att du sittermed mej här och nu och ritar vackert vid sidan om medan jag plågar dig med ett fruktansvärt tangentknappande. puss

    SvaraRadera
  2. och erftersom jag inte orkar läsa när folk skriver långa kommentarer kommer en kort version här för dem som är som jag(ifall det nu finns någon som slår min lathet):

    Heja-freja du skriver jättebra och jag fortsätter läsa! êlen sila önskar jag dig harry potter lover från the former sagan om ringen fan

    SvaraRadera