torsdag

brighton is getting better

hej och sadar. jag hade forst tankt skriva pa engelska har och nu men an ar jag for lat. ni kara lasare (om ni nu existerar) far i alla fall ett blogginlagg till pa svenska.
here goes;
idag dagen har varit bra faktiskt. aven om den inte borjade sa jattebra.. jag drabbades helt enkelt av sjukdommen hemlangtan i morse.. men det ar over nu...
jag skulle borjat jobba klockan tva idag men vid 12 ringde eila. eller aila.. jag ar inte riktigt saker pa vad hon heter.. hon sa i alla fall att jag skulle komma sa fort jag kunde.. inte for att det ar sa intressant.. meeeeen jag har pratat i telefon pa engelska. det tycker jag ar tufft.
eftersom jag ar sa himla forberedd pa allt sa var jag redan klar och gick min fina vag till jobbet. jobbet som ar pa ett cafe for er som inte vet nagot om mig... idag gick det riktigt bra. det var mycket folk eftersom det har varit valdigt fint vader idag och det gjorde att det fanns saker att plocka undan, saker att diska och mat att ga ut med hela tiden. det gor att tiden gar fortare.
igar gick inte alls bra. jag fick ga ut med ganska mycket mat igar och skrika nuuuumber twentytwooooo, 23, 24, 25 (and so on) och det kandes som att jag aldrig kunde hitta folket jag letade efter. en var bara borta, en hade gatt och alla andra horde mig inte.. dumma folk!
idag var det ingen som var mystiskt forsvunnen, tack och lov.. daremot var det nagon pa cafeet som hade knack i lurarna for jag fick hora "i said no bagel.. not no bacon" "we said beans... not pees" och "sorry.. i asked for chips... because i cant eat bread, im glutenintollerant".
meeeeen for allt detta besvar far jag betalt. pengar pengar. allt handlar om pengar...
i morgon ar jag daremot ledig. och jag har planer. jag ska traffa min trevliga syssling johanna och vi ska kanske ner till stranden eller ga pa bio eller nagot i alla fall.
jag ska sluta tjata nu, puss pa er barn!
<3

4 kommentarer:

  1. Hej du, det verkar ju som om det går fina fisken fast du hela tiden påpekar din dåliga engelska. Tänk vad grym du kommer vara på språket när du kommer hem! Jag vill att du berättar lite hur det ser ut i brighton.. annars får jagta och kika på lite foton på google earth och det orkar jag inte. den alldeles för heta sommaren i björklinge tar nämligen kål på mig. hoppas det är lika tjusigt i brighton och att du får en massa fräknar att vara lycklig över. JÄTTEKRAM från Louise

    SvaraRadera
  2. åh, it sounds very nice down there, or maybe up there (fast jag vet att England ligger i mer söderläge än Sverige.) Precis som Lousie vill jag också veta lite hur det ser ut där nere, uppe, äh skitsamma. Här hemma så började jag sommarjobba idag måndag, kl. 7:30 vid sandviksbadet, jiho vad trevligt. Fast jo det var faktiskt rätt trevligt, roligt och jättttejättttejobbigt i den starka solen i 6 timmar. Och så i ungefär tre veckor till. Och du som jobbar på cafe, jag vet ju hur det är, här i uppsala, men du kanske får super mycket att göra där? Hur länge jobbar du om dagarna egentligen och vad brukar du göra efter jobbet? Nu ska jag leta efter lite recept till både matlagning och bakning, har tänkt att bli kock ("som jag har tänkt flera gånger men aldrig lyckats med"). KRAM PÅ STORA FLICKAN UTOMLANDS <3

    SvaraRadera
  3. jag känner mig dålig på att kommentera. jag måste skyffla iväg ett brev till dig. puss.

    SvaraRadera