lördag

burgerkingluft plus tunnelbaneluft plus ingen luft alls

ojojoj. min hjarna har de senaste dagarna borjat lika deg mer och mer. forst var det london. LONDON. jag overlevde london!!!! med framlingen! (den sota framlingen, hehehehe) fast det var faktiskt knappt. en liten kort historia om min dag i london.
det var morgon och loui forsov sig saklart sa vi kom ivag en timme senare an planerat och tiden var verkligen det enda vi hade planerat. sa vi mottes vid hove station och vi akte tag till london victoria. gick till buckingham palace och glodde pa de saaa glada vakterna och vi gick till nagon park, och vi gick dit, hit, upp, ner, fram, tillbaka... OVERALLT. i alla fall kandes det sa. och sen sa gick vi lite till och motte louis morbror och bla bla bla.
ah! jag kanner att min londonhistoria inte far nagon rattvisa alls! men den borjade inte sa overdrivet bra. vi fattade mest inte alls vart vi var och vi bada var trooootta. men vi akte till camden town och jag fick kopa tunnelbanebiljetter av en laskig gubbe med robotrost. och tunnelbanorna. TUNNELBANORNA. det var rena rama mardrommen. london var redan syrefattigt men med massa svettiga andandes manniskor runtomkring sig i en tunnelbanevagn utan luftkonditionering blev det nastan kriiiis. camden town var inget for mig direkt.. men seeen. sen kommer det haftiga!
vi tog den forskrackliga tunnelbanan igen till kings cross station. pa kings cross station finns perrong 9 3/4. och bron som harry och hagrid star pa i forsta filmen!
efter den haftiga harry potter upplevelsen tog vi oss till oxford street och shoppade.
haha! jag kan inte beratta saker med inlevelse. efter oxford street akte vi hem. punkt slut.

annars sa var mitt jobb roligt igar. jag fick gora kaffetraning. skumma mjolk och skumma mjolk och skumma mjolk till typ 10 capputino. och jag har lyssnat pa barnsnack eftersom jag fikade med johanna och hennes tva gravida kompisar. dessutom var allt pa engelska och eupidralbedovningar och namndiskutioner pa engelska blev lite mycket for mig faktiskt.
idag ar det gay pride har i brighton. jag har varit med la liga enspanol och de pratade spanska spanska spanska spaaaaaaaaaanska. visst jag gillar spanska... men jag fattar inget och idag tog det nastan dod pa mig. jag ska kanske ut ikvall igen. jag vet faktiskt inte...
och jag har hemlangtan. en riktigt fet stor hemlangtan. inte sa att jag haller pa att do eller nagot meeen... this is enough brighton for me.
och linn ar i uppsala nu. LINN AR I UPPSALA. hur sjukt ar inte det egetligen? jag ar ett hav bort. prutt.

sorry for den totala roran men vad ska man gora nar man har en degig klump till hjarna?
jag sander er alla mina pussar! <3

3 kommentarer:

  1. freja freja <3 jag blir glad då jag ser en ny rubrik i din blogg, det betyder att du lever, YES! :) och det är bra, megasuperjättebra! så du har fått nog av Brighton redan? men jag hoppas att du överlever de veckorna som är kvar, och att du inte bara har hemlängtan. vi saknar dig, puss <3

    SvaraRadera
  2. JAG VILL OCKSÅ SE 9 3/4 + bron!!!!! Du är en lyckans ost! Jag har faktiskt också jobbat idag och nästan skummat mjölk, det var inte så kul. Men men!!!! NÄR KOMMER DU HEM???? Jag vet inte det :( borde kanske ha koll på det:D Ha det underbart och ät en glass på stranden åt mig med! En massa ÅÄÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖÅÄÖ från den allra bästa CARL!!!!<3

    SvaraRadera
  3. AHHHHHHHH, i'm hooooome again in Borlänge as you know dear. Det var väldigt knäppt att vara i Uppsala utan att träffa dig. Buhu, så jag saknar dig!
    Och vem är Loui? Har jag missat att du skrivit om honom eller vadå? Gaah. Jag är som Carl och jätteavundsjuk. JAG VILL OCKSÅ SE HARRY POTTER 9 3/4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    puss.
    (läs min blogg du snygging! <3 )

    SvaraRadera