torsdag

myror



myrorna har försett mig med en mycker röd klänning till ett mycket bra pris och det gör mig glad.
våren gör mig också glad.
till och med conny som inte har något hår och läskiga bruna ögon som ser fejksnälla ut är glad nu. jag mötte honom på vägen hem från bussen när han utbrast
"anders! är det du som har beställt våren?"
sedan vände han sig mot mig och sa fejkvänligt hej och jag sa hejhej och skyndade in på våran garageuppfart.

i morgon kommer linn och det känns så bra att jag
äh
jag har inte tillräckligt fint och bra ordförråd för detta :D

och kluddret!
det är effekten av trött freja och spanskalektion.
föresten höll jag på att drukna i gegga när jag skulle gå till spanskan. jag var i mer stress än vad jag brukar vara och om jag går över en åker så kan jag spara lite tid. jag närmade mig åkern och tänkte att "äh! det är vår nu! åkern kommer vara snustorr!"
... det var den inte kan jag meddela. till en början gick det helt okej. tre steg eller så. sen fastnade mer och mer gegga och efter yttligare tre steg tog jag beslutet att vända om.
de sex stegen tillbaka gjorde att det fastade gegga på gegga och när jag väl kommit av åkern var mina fötter dubbelt så breda. av gegga.
men jag skrapade tappert av det och geggade sedan ner GUC lite.
nu ska jag kvällsfika :D

3 kommentarer:

  1. Så snygg blogg du har!

    Spana in vad vi har gjort i helgen och anmäl dig gärna till Veckans Blogg :)

    SvaraRadera
  2. fint spanska-kludder, fint freja!!

    SvaraRadera
  3. båda två:

    tack och bock! :D

    SvaraRadera