måndag

vi talar andra händer här





både picknickar, wordmöten och klädinhandlande har jag hunnit med idag.
min dag började med att jag vaknade av morgonpasset i p3 och med en sol som skrek utanför mitt fönster. första riktiga påsklovsdagen kunde inte stråla mer nej.
sedan sprang jag omrking och yrade, åt frukost, pratade med mamma, satt lite vid datorn, klädde på mig, satte upp håret och swish swosh gick till elin och sedan var vi två på väg till tiobussen.
på bussen träffade vi också rebecka och denna trio var idag picknickstrion och gick idag till hemköp och köpte yoghurt, risifrutti, mackor och äppeljuice.
rebecka hade bakat chokladbollar storlek stora och vi satte oss tillrätta på bryggan i stadsparken och förvånades av att ån innehöll så mycket vatten idag och vi lyssnade på scrybsmusik och åt en massa såklart.
jag blev lite prickigare också tror jag minsann!

sen gick vi ner mot stan med mål
myrorna
och på det röriga myrorna plockade jag på mig kilovis med kläder och hittade en kavaj för åttiofem kronor som numera är min. jag, rebecka och elin köpte också en mycket fin barnjacka tillsammans!

sen gick vi mot emmaus och AAAAAAAH
jag har aldrig varit på emmaus i stan förut men jag hittade klänningar och skortor och sjalar och en bok av doglas coupland för fyra ynka kronor.
freja är en glad freja i packartagen nu!
i morgon klockan fem åker vi härifrån mot nynärhamn för att därifrån ta en liten tripp med en båt som går till gotland.
påskglitter i era ögon!

6 kommentarer:

  1. 4 kronor? O_O
    Vad är det för ett ställe? haha

    SvaraRadera
  2. Ja dagen var mycket trevlig :) och vi hittade allt fina saker!

    SvaraRadera
  3. åh, så fint! jag tror att jag ska gå till min rektor och be om ett nytt lov. jag har lunginflammation och får så förbaskat lite gjort av allt jag tänkt pyssla med, och nu när våren kommit och allt ja ------ man vill ju vara ute i den. nåja, jag tar medicin nu och borde snart vara frisk. hoppas du har det bra och att solen skiner på dig. vi ses snart!

    SvaraRadera
  4. du är så himlas tjusig, bara så du vet:)

    SvaraRadera
  5. Joffan: Det är emmaus, second hand :D och det är finnt värrre!

    Rebecka: Jaaaaa..!! :D och nu har jag tvättat allt och just nu sitter jag i min gula tantklänning. vilket känns väldigt bra!

    hannah: Du kan få be din rektor om ett nytt lov till mig också. för även om jag inte har någon elak lunginflamation så hinner jag ändå inte med allt som jag vill hinna med. jag tycker vi ses snart så kan vi bota dig med fika! <3

    erika: Hihi, tackars så mycket :D

    Sara: Tack och bock :)

    SvaraRadera