onsdag

gammelfar och frukvinna

nej nej nej.
min blogg känns oätlig och jag känner mig alltför instängd.
pappa har somnat i soffan. han på nyheterna har en kvinnoröst. folk i allmänhet verkar inte inse att barn inte väljer vad de tycker om utan att det väljs åt dem. en som gick på min förra skola roar sig med att ta bilder på sig själv men på alla bilder ser hon endast sorglig ut. passerade händelser vill inte vara passerade idag. helgen verkar lite skakig.
och allting det här irriterar mig.
så jag tror jag tänker gå och lägga mig snart.
i morgon tänker jag inte ha feber.
jag tänker gå till skolan.
jag tänker borra i en tand.
jag tänker filma julkalender.
jag tänker räkna matte.
jag tänker banne mig ge mig ut i snön även om jag redan missat allt snökaos med allt vad brutna armar och ben innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar