tisdag

pang bom



här är gårdagens avsnitt av julkalendern.
jag hade tänkt försöka sammanfatta mig men jag kan inte ens skriva dagbok längre. och hur ska jag då kunna skriva någonting här där det faktiskt finns en risk att någon läser?
jag kan väl fatta mig kort och säga så att det finns alltför många människor i min omgivning som berör mig på olika starka sätt. både bra, dåliga, omtumlande, fnissiga, röriga och indiska.

med indiska menar jag färgglatt och glittrigt och varmt och goddoftande. åh. indien. där vill jag vara. trots fattigdomen, elefanten som var fastkedjan i trottoaren, de långa lillfingernaglarna*, den livsfarliga trafiken, indierna som envisades med att bada i vita kalsonger, indierna som ville ta kort på mig när jag precis hade kommit upp ur havet och var havig i hela huvudet, ståtoaletterna, det faktum att allting möglade på grund av fukten, myrorna i väggarna och trots att jag inte tål värme sådär jättebra.
jag vill dit. bo där. vara där. andas där. skratta där. bada där. leva där. känna såhär där.

* långa lillfingernaglar på indier är inte så mysigt förstår ni. en lång lillfingernagel på vänster hand används ofta till att skrapa rent i rumpan efter att man har varit på toaletten. det ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar