tisdag

ett litet klagoinlägg

sitter här utan byxor och ångrar att jag bestämde mig för att börja städa mitt rum just ikväll. varför skulle jag snabbt slita undan de mer än tre veckors gamla lakanen och trycka ner dem i tvättkorgen, tillsammans med ett lock av kläder som legat över mitt golv? varför! för nu vill jag bara skyffla undan allt som ligger på min säng till golvets trygga yta igen. sen vill jag springa ner, och försöka undvika fönster, och göra mig några mackor och kanske lite varm choklad. och sen vill jag lägga mig i en brytabenenhög och äta dessa mackor. ja tackkkk.
men nehejnejdå.
1 gång förut har jag sovit utan lakan. ungefär samma senario som nu. fast istället för lat var jag SKITARG. och det fungerar inte att fixa sängen med lakan och grejer när man är SKITARG och bara vill gråta tills sömnen stoppar ilsketårarna. så då kastade jag de sakerna som låg på min säng, som skulle prydligt placeras i lådor, in i närmsta vägg. sedan kastade jag mig själv, bestämt, ner i den lakanfattiga sängen och somnade. vaknade något besvärad. känns som att evig smuts fastnat på täcket och kuddarna och så, när man sovit utan lakan. så det fungerar ejjj att latskyffla undan allt och strunta i att bädda. hua.
annars så har jag så mycket som cirkulerar i mitt huvud. åhhhh. så därför känner jag att jag måste skriva ett litet klagoinlägg om hur miserabelt det är med mig. jag måste fixa med massa. och just nu känns det som att det är så mycket massa att jag glömt allt. ha!
nejmen. ja. inte vet jag. mars är här nu i alla fall. vilket gjorde att jag struntade i tröja under min ständigt mat-osiga jacka idag. så jag har frusit. men våren borde komma snart JA JA JA.
men. klag åsido.
jag lyckades i alla fall plugga lite ikväll. och livet är rätt fint ändå. trivs bra på ekokaféet. är på rätt sida av vintern. det finns massa bra skivsläpp framöver. och nu tänker jag äta mackor mmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar