måndag

snälla skynda dig

klockan är en minut i tolv. alltså är det alldeles sista andetaget innan den sista februari. sen är det bara en liten dag kvar, innan mars alltså.
jag längtar så mycket efter våren. så mycket att jag måste spänna mina fötter till sendrags-gränsen ibland. så mycket att jag, när jag ser sommar på tvn, inte kan låta bli att kasta en ond mordisk blick på snön utanför vardagsrumsfönstret.
för jag vill slaska fram och försöka undvika genomblöta fötter, vill dricka varm choklad utomhus med solen i ögonen, vill slänga min äckliga vinterjacka dit pepparn växer.
ja. ungefär så. min söndag har sipprat mellan fingrarna på mig. sömnen villade bort den. vaknade klockan ett. har fortfarande varken städat mitt rum eller börjat på alla läxor jag fått under praktiken.
men vi tar och tänker på det sen va. det har gått mer än en minut sedan jag började skriva detta inlägg nu. vilket betyder att det nu hunnit bli den 28 februari. vilket betyder att det bara är en dag kvar. till månaden som ge mig våren skall.
Image and video hosting by TinyPic
hannah och jag. 14 MARS 2010.

2 kommentarer:

  1. ALLTSÅ DIN BAJS VAD DU ÄR SÖT.

    OCH HUR FICK DU SÅ ATT DET STÅR DAGARNA OVANFÖR DITT BLOGGINLÄGG?! SVARA DÅÅÅÅÅÅÅÅÅAAAAAAAJJJJHHHHAJDAJDNKANAJDN (det sista ljudet är jag som börjar gurgla lera utan att jag vill det.)

    SvaraRadera
  2. SKA DU SÄGA VAAA!!!!

    och alltså. först så har jag ändrat så att datumrubriken är veckodagarna. har för mig att jag gjorde detta där man lägger till gadgetar. och så klickade jag på redigera för inlägg. eller någe. och sen så har jag ändrat storlek och font på rubriken, i malldesignern. hängerumee ?

    SvaraRadera