måndag

februari. sluta bita mig.

februari är slitsamt. speciellt när vädret är det enda alla kan prata om hela tiden. när minusgraderna är alldeles för många. överallt liksom. infiltrerar i alla mina meningar. hörs på alla de tänkbara platser. biter mig i kinderna. kittlar våldsamt i min näsa. bildar imma på kafegästers glasögon. tar huvudrollen i väderleksrapporterna.
jag ritade något. mest för att det var längesen. mest för att de tomma sidorna i min lilla skissbok från indiska fortfarande är många. mest för att få tiden att gå. för att få minusgraderna att åka någon annanstans. för att det ska få bli vår.

1 kommentar:

  1. åh, februari är verkligen en hemsk månad. häromdagen hade nästan all snö försvunnit hos mig och jag var så lycklig och skuttade på gatorna i lågskor. dagen efter blev det superkallt och femton centimeter snö trillade ner. mars, april, maj ta mig med storm!

    SvaraRadera