lördag

KEBABPIZZA

känner mig skyldig mig själv att för en gångs skull försöka sätta ord på saker. på tankar och känslor och inre uppror och framtida äventyr. på glädjen och på osäkerheten. på hur mina fötter ständigt placerar sig lite snett inåt. på hur matsalsluften alltid är så kall på förmiddagarna. 
jag sitter på mitt rum i min säng och tänker på chips. ja. har gymmat lite idag. så jag förtjänar lite chips! ska dunsa ner för trappen snart och slänga in några nävar i min lilla mun.
tänker också på mitt ständiga humör. som ändå betett sig bra på sistone. men som ändå är så. underligt. helt plötsligt tar det sig en u-sväng och brummar iväg. lämnar mig i ett litet avgasmoln där jag får stå och hosta. inte riktigt okej känner jag. och praktiken börjar om två dagar. jag är lite rädd för det här humöret då. att det ska få mig att ställa mig i ett hörn och till och med bli rädd för väggarna som möts just där. vilket inte får hända. så jag för inre dialoger. ibland. säger åt mig själv att
1. jag klarar ju det här. och jag vet ju det.
2. om jag ändå skulle oklara nåt så får jag inte betalt. så länge jag inte råkar elda upp en miljon eller kasta en stekpanna i huvudet på en kund så är det ju faktiskt ingen fara. 
3. så. sluta tänk så mycket nu. för det stavas: d e t l ö s e r s i g. 

för övrigt så är det ekokaféet jag ska ha praktik på. och det känns bra.
och för övrigt så håller vi allihopa tummarna nu för vimeo. för jag har en liten video jag vill lägga upp.
nu ska jag äta chips! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar