lördag

och vägen utanför mitt fönster har ingen gardin att gömma sig bakom.

Känner mig orolig för diverse olika saker. och lite arg på människor som uteblir.
(jag fyller faktiskt år bara en gång om året)

men just det att jag fyller år i morgon gör att jag ändå inte riktigt kan vara arg och ändå inte riktigt kan känna oro.

det blev inget tältande för mig, elin och rebecka. vi sov inne i mitt rum istället. som jag och rebecka har möblerat om nu.
innan det blev vi nostalgiska och tittade på mitt filmade nioårskalas och alla hade rosa kläder. linnea hade bara rosa kläder.
haha

i morgon
är det den 30 augusti och också den dagen då jag fyller år. jag ska ta en sväng till enköping dessutom. trrrevligt värre.

& till sist:
en sak som är mindre trevligt (och som jag egentligen inte riktigt kan skriva om men det tänker jag blunda hårt för just nu.) men det är så att så många många många månader har gått att jag glömt bort varför det egentligen blev som det blev. samtidigt som jag är arg som bara den i magen. samtidigt som jag vill ta fram en fjärrkontroll och klicka på rew och bara fåtillbaka. samtidigt som jag vill ta fram en fjärrkontroll och klicka på rew och bara tabort. ibland blir jag lite trött på att jag ska vara så tillkrånglad. just nu är jag väldigt trött på att jag ska vara så förbenat tillkrånglad.
men nu tänker jag komprimera dessa tankar och förvara dem någon annan stans än i min hjärna, för om en timme kommer en släkt att ramla in genom våran trädörr.
och inte kan jag sitta här och gräma mig över helt onödiga helt dumma saker då. nej.
och inte kan jag sitta här i nästan samma kläder som jag sov i då. nej.
så nu ska naglar målas, hårstrån rättas till, kläder bytas och strumpbyxor hittas.
i morgon fyller jag sjutton.
det får ni inte glömma.

för er som helt enkelt känner för att ta en titt genom mitt nyckelhål men befinner er lite för långt bort.

2 kommentarer:

  1. Grattiiiis på dig Frejaaa. : D
    Tänkte att det var bäst att säga det en sista gång innan dagen är över.

    och äh. Det är okej att vara tillkrånglad tycker jag. Det är okej att vara allt möjligt. För ibland måste man ju bara få sitta och vara utochin. Det hör lite till livet. : D

    SvaraRadera
  2. fint nyckelhål minsann! och haha, ja nostalgi kan man ju säga, ni var så söööta som små och är minst lika söta nu med :)

    SvaraRadera