tisdag

fred å kärlek del ett

jag har just haft den sjukaste och finaste och kaosigaste och festivaligaste festivalen i mitt liv. det kan jag med all säkerhet säga. oj herre jädrar. jag kom hem igår från borlänge och var så himla glad för att vara hemma igen. råkade vinka till någon ful björklingebo i en bil på väg hem från bussen. är liksom kvar i festivalmode. gör tummen upp, whoa lite, vinka om någon vinkar. allt det där. så jag vinkvinkade samtidigt som det satt massa 95:or bredvid bilen och glodde på mig som om jag var helt dum i huvudet. sedan började bilen tuta och gasa och jag gick fort in i skogen. kom liksom på att björklingebor inte alltid är så roliga att få efter sig. speciellt inte om de har bil och jag bara har ben.
har varit där en gång förut. vilket slutade med att jag grät mig till sömns och sedan drömde att jag blev överkörd av en taxi och dog. ehe.
men i alla fall.
festivalen.
peace and love.
borlänge.
en liten fjuttig vecka.
som känts ungefär som hela mitt liv.
min hjärna har fått punktering och sipprat iväg. det är så tomt överallt. det luktar så.... lite överallt. man kläms inte fast i någons svettiga armhåla sådär. det finns gratis mat överallt. alla är så nyktra. det är så tyst. det är så odansigt.
jag har dansar så mycket.
har ett blåmärke på min fot från något galet kentfan. har ont i min högra tå från miike snow dansandet. hade träningsvärk i magen hela veckan av allt skrik och skratt. har ett blåmärke på min höft från en johnossimänniskas armbåge.
har limboblåmärken på mitt vänstra knä.

hahahahhahahaha åh.
saker som fortfarande får mig att börja fnissa:
- majsen. den allra finaste bajamajan på lugna campingen som jag och ullis döpte till majsen av en mycket rolig anledning, men som bara jag och ullis tycker är rolig.
- hur bra det gick för mig när jag skulle dricka vatten under the kooks spelning.
- säkerhetsvakten som klättrade upp på andra sidan staketet och ropade "vem var det som kasta????" efter att joakim kastat ut en bit bröd för stängslet. jag började fnissa och det slutade med att jag bad om ursäkt för att "ha kastat en jävla brödbulle"
- kakfrukosten som vi hade i bazartältet på söndagsmorgonen. jag skrattade så mycket åt ingenting att jag slog mitt huvud i bordet.
- "vad kostar en sån där dricka för fem spänn?"
- ullis, hatten och jag.
- ica, willys, donken. vi gick en jävla omväg för att vi inte hittade ica, sedan inte hittade willys, sedan för att willys var stängt, sedan för att ica inte hade något bra att äta för att sedan hamna på donken. mmmhhh. XD

och så är det så mycket mer.
jag vet inte ens om jag ska försöka mig på någon sammanfattning. allt är bara sjukt. :o
kunde inte vara gladare över att vara hemma. samtidigt som jag nog aldrig haft en sån rolig vecka, någonsin.
hejdåååeeee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar