onsdag

fred å kärlek del tre

panik över
förvirring över
ångest över
besluten som
inte ens räknas som mina att ta

ett år och några dagar mot
mina några dagar någon
kyss här och där något
"saknar dig till tusen" här och där någon
förvirring över
panik över
beslut över
människor över
stora händer över
mindre händer över
tunna hjärtan bakom
några glas vin för mycket bakom
en fasad av skratt bakom
någon annans mycket finare lockar

de är inte mina att ta för jag
klarar inte av sånt vet inte
hur man får någon att bli sin kan
bara skicka brev och skriva sms inte
kan väl jag
ta tag och aldrig släppa utan
att misslyckas?

blonda lockar
bruna lockar

bruna olockar
ett födelsemärke på en kind
ett födelsemärke på ännu en kind
en doft av rök
en doft av lite för mycket parfym eller bara
ett par väldigt breda axlar nedanför
ett huvud bakom
ett leende bakom
en hel fasad av bara lycka och
hej där är ju hon
jag känner ju henne
också
ju

så jag faller bort
faller ur
åker hem
åker bort
åker tåg
åker buss
pratar i telefon
är gladare än någonsin
läser några fakta
om en säng
och två personer
faller bort
och faller
lite till har inte

fallit tillbaka än


hej hopp. om en timme bör jag vara klar. ska ringa hannah och ullis snart. har plattat mitt hår. det blev väldigt långt. jag läste nyss något som gjorde mig orolig. som om det inte var nog redan innan. jag har en sånt kaoooooz inom mig. det har jag i och för sig alltid. och det är väl kul ibland. känner att jag bara klagar. men nu tar kaoset kål på mig. inte ens sommarlovet lyckas lugna ner detta. åh. pus.

2 kommentarer:

  1. hey hey hey, whoa whoa. whoa..... whoa. what's the matter? what's the matter with you? wh-what's the matter?

    nejdå. pratade bara lite goodfellasgangstaspråket. förlåt förresten att jag inte svarade på smset igår :o glömde totalt bort det. iallafall så tror jag att du behöver rycka upp dig och inte oroa dig över så mycket. och jag tror jag börjar bli anorektiker. har blivit helt tokig och går promenader varje dag, dricker bara vatten, äter bara sallad. äter typ två små måltider om dagen. gosh.

    SvaraRadera
  2. amandaaa:
    jag har ryckt upp mig lite tror jag ändå! fast sen blev jag tvungen att kaosa ur mig lite ändå. och överdriva när man skriver är alltid lite extra bra. i och för sig är det fortfarande lite kaosigt. men nu är det ändå bra. :)
    något som däremot inte är bra är du börjande bli anorektiker! :o promenader är bra. men heey. två små måltider om dagen låter inget vidare. ät mer kvinna!

    SvaraRadera