måndag

yo julafton

min farmor är så söt. jag, mamma och pappa var hos henne och hälsade på igår. pratade om indien, ryssland, nyår och canarieöarna. hon hade bara varit hemma på nyår. hon sa "nej, jag var bara hemma. blev bjuden hem till hon som jag brukar vattna blommor hos. ingrid här uppe. men det brukar alltid vara så tråkigt där. vi tittar på dålig tv, och hon är så tråkig. sen så har hon träffat nån ny man. han är så snäll och lugn. säger absolut ingenting. så det brukar inte alls vara roligt. och så har hon torra kex. så. jag stannade hemma istället. tittade på de tv-programmen jag själv ville titta på. när man är gammal kan man få göra så. tänka på sig själv."
och just det här! jag måste verkligen lära mig. våga vara hemma. våga tacka nej till tråkiga saker. våga tänka på sig själv. även om det nu är nyår.
inte för att jag hade velat vara hemma på just mitt nyår. men det är ofta som jag inte klarar av att tänka på mig själv och tacka nej till saker. det ska jag öva på.
nu kommer lite gamla bilder från julafton. jag har världens bästa kusiner.










2 kommentarer:

  1. du redigerar fotona så fint baby <3<3<3

    SvaraRadera
  2. hihi tack finrebecka! det är lätt som en plätt, typ världens enklaste redigering. (curves och sen ett blått lager med neddragen opacity.)
    ska du säga för övrigt! :)

    SvaraRadera