måndag

Kentdrömmen!


hej hej hemskt mycket hej
det är så att min dag varken varit hektisk eller särskilt spännande. balen börjar faktiskt närma sig i och för sig men jag är tveksam på att den kommer bli så magisk som jag hoppas på. så mjä mjä.. jag vet inte. däremot känns det som om vårvärmen, vårkylan, vårdammet eller något helt annat som inte alls har med våren att göra håller på att tina upp något poetsitk inom mig. jag skrev lite på engelskalektionen. på svenska givetvis. eftersom kentarna fått mig att gilla vårat fina språk. det blev inte så illa som det brukar bli. det kanske hamnar en snutt här senare...

i vilket fall har jag läst igenom min nedskriva/uppskrivna kentdröm och nu och den är ganska kaosig. men den är en dröm. drömmar ÄR kaosiga.

this is the not so true story

jag drömde att jag och rebecka skulle gå på kentkonsert och det var den dagen då vi skulle gå. jag var gladglad och hade tagit med alla eventuella saker som skulle behövas, till skolan, för att gå på konsert, eftersom jag skulle åka med en buss direkt ifrån skolan, 30 minuter efter att vi slutat som skulle gå till uppsala station och därifrån skulle jag åka tåg till stockholm eller london.. jag vet inte riktigt... men sen så kom rebecka och sa att hon inte kunde följa med på konserten för att hon skulle gå på kören eller något sånt. jag blev jättesur och rädd. det kändes läskigt att gå själv. men jag bestämde mig för att göra det i alla fall. fast jag var aaaaarg. sen babblade rebecka på om att hon hade försökt sälja sin biljett och massa grejer och då kom jag på att jag kunde ju gå med sara! eftersom hon också tyckte kent var åtminstonde ganska bra. så vi letade upp henne och hon skulle köpa beckas biljett. men då upptäckte rebecka att hon bara hade en av biljetterna. för man skulle nämligen ha två stycken och en hade hon lämnat hemma. vi skulle snart sluta så hon hade 30 minuter på sig att hämta den. jag tänkte att det nog skulle gå eftersom hennes mamma precis hade kommit till skolan och kunde då köra hem och hämta biljetten. men nähej, hon hade ingen bil så det skulle inte kunna lösa sig. jag blev jättearg igen.

tillslut gick det över hyfsat och jag bestämde mig för att gå i alla fall. själv. jag börjar kolla igenom min väska och upptäcker att JAG SAKNAR EN BILJETT. jag får panik och ruuuuusar hem för att leta efter den. när jag kommer hem så ändras drömmen också, så helt plötsligt är jag knappt påklädd och behöver sminka mig och massvis med grejer. jag blir jättearg och stressad på samma gång och springer omkring. tiden går och när det bara är 10 minuter kvar tills jag måste vara i stan ger jag upp. jag är då jättearg, ledsen, förtvivlad och AAAAARG. men DÅ kommer jag på vart jag lagt biljetten, hittar den och mitt i allt det arga så skjutsar mamma in mig till stan och på något mirakulöst sätt hinner vi. jag blir jätteglad och all ilska bara försvinner. jag är lika lycklig som jag var i början av drömmen. tänker på hur underbart det ska bli att få se kent osv.. av någon anledning är linnea och elin också där och de ska också till kentkonserten och jag blir ännu gladare för att slippa gå själv. jag flyger omkring i min lyckovärld. TILLS vi ska kliva på tåget. jag känner att jag måste kolla igenom min väska EN GÅNG TILL och då upptäcker jag.....


att jag glömt biljetterna hemma.



jag vaknade och hela min kropp var överspänd, plus att jag nästan hade glidit ur sängen. sen fick jag ett litet utbrott på frukosten, men annars gav denna dröm mig inte några större skador för livet.
lev så härligt.

3 kommentarer:

  1. Haha jag kan nästan känna hur du kännde i drömmen xD om jag försöker tänka mig in i det. heh, aja, iaf. du skriver jävligt bra.
    Sen så vet jag inte hur man svarar på kommentarer.. (kan man de?) Och jag är en dålig kommenterare. men jag tänker läsa din blogg flitigt :)
    Tack för kommentaren ;P
    Ha det gött Frej! frid och fröjd

    SvaraRadera
  2. oj
    såna drömmar är SÅ jobbiga. jag brukar drömma att jag glömmer biobiljetter hemma när jag ska på bio eller kläder när jag ska till skolan...

    sen ville jag också säga att jag inte alls tänker glömma att kommentera din blogg. inte alls! jag gillar sättet du skriver på, nu blev man helt fast i din dröm och bara "nää! jag måste hinna!" som om det var på riktigt eller så...

    du kan väl lägga in det du skrivit på poeter.se?

    /Isa

    SvaraRadera
  3. haha, oj vilken dröm. den var nästan lite komisk på något sätt, rolig och lite stressad. TJO

    SvaraRadera