torsdag

torsdagssorg

jag bara inte låta bli att uttrycka mig lite om mitt antagligen mest använda ord/ämne/whatever på den här nyyyya bloggen. våren är här. till fullo. idag. och det gjorde att min dag började fint. med sol, blåblåblå himmel, kent och ett Linn-sms. men inte ens våren kan rädda mig undan från allt. visserligen konstaterade både jag och elin på vägen till skolan att oh, en sådan strålande dag. och när vi väl kom fram så til skolan sa både rebecka och louise samma sak. men det är just det. skolan... SKOLAN. för att inte bli så självömkande så kan jag uttrycka mina känslor med någon annans ord och jag vet att Linn, om hon nu läser detta, kommer veta vems ord det är och ni andra kan väl gissa.

Fyll mig med luft igen
Gör mig synlig
Du får gärna avsky mig
om det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg

Fyll mig med vatten min vän
men håll mig flytande
Jag låter dig avsky mig
Det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg


sådär. jag vet inte om allt stämmer. men mer synlighet och tydlighet skulle verkligen inte ha skadat idag. inte alls. efter skolan jag kom hem och var arg som ett bi och målade en ful teckning. inte alls så dramatiskt, nej..
men! däremot har jag publicerat på poeter.se/Freya ! alla som har det minsta vett i hjärnan, själen, hjärtat, lungorna, lilltårna eller öronen måste genast rusa dit. för min skull.
sen så har jag blivit värsta låtskrivaren! visserligen har jag inte lyckats skriva så mycket mer än tre verser (på tre olika sånger dessutom), en refräng som jag glömt bort melodin på och en brygga eler vad det nu kan tänkas kallas.
som tur är ska Linn komma hit nästa helg och då ska vi minsann köra lasergame så det ryker! obokstavligt förståss.

jag avslutar med en bild! som jag tillägnar louise.
gul gul gul är vår undervattensbåt, undervattensbåt, undervattensbåt

3 kommentarer:

  1. :D
    jag kan inte säja annat, förlåt för att jag är seg med att kommentera din blogg :( jag ska bli bättre på det!

    SvaraRadera
  2. jippie yey för kent. och för beatles. och för dig. och för våren.
    äsch. för allt!

    SvaraRadera