söndag

stängda ögon ser inget

det har varit en del komplikationer på sistone.
det är en liten förklaring till att den här adressen gapat tom på nya inlägg och jag tänkte faktiskt idag att jag nog skulle låta det gapa lite till här. bara för att

jag vet inte, någonting.

men sen skrev joakim en fin kommentar på min bläblogg på last fm (som jag bara utnyttjade för att tjata om den här bloggen ja.) och nu sitter jag här och skriver.
om det nu är för min skull eller inte vet jag inte men tjuhu det känns ganska trevligt att låta tangentknaster fylla mina öron.

sen jag skrev sist har våren anlänt och jag har tagit emot den med nästan sönderbrutet öppna armar genom att:
- äta glass vid ån
- äta vindruvor och bröd vid ån
- äta mackor vid ån, på emobryggan
- dricka oboy och äta skorpor på louises altan
- äta lunch utomhus i skolan
- gå en promenad utan jacka
- gå en massa andra promenader
- jogga en massa
- få lite fräknar
- sitta vid ån och läsa

och snart kommer jag nog falla ner i den där ån och flyta med bortåt.
våren tänker inte stanna så länge verkar det som dock.
eller i alla fall inte stanna så stadigt.
idag småsnöade det och enligt unt så ska onsdag komma med mera snö.

jag tänker ignorera detta starkt.
tänker stänga mina ögon och tänka på våren så hårt att snön helt enkelt inte kommer existera.

rebecka har en kamera och den kameran har idag skaffat bildbevis på att jag träffat rebecka och louise och gått på promenader, ätit skorpor, druckit oboy, hållt i isklumpar och tittat på mumin.




5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Underbart! du gjorde ett inlägg, jag skyndade mig in här in i värmen när ditt meddelande från last.fm trillade in i min inkorg (skrev inkorv först, haha).

    Vilket jättebra inlägg också.
    Visst är det härligt att äntligen våren vågar kika fram.
    Jag har inte så många vårtecken att dela med mig av, i alla fall inte som dina.
    Kanske att jag, Victor och Rostyk var i Bergebo och kompletterade friluftsdag - men det visste du ju redan, du var ju i princip med (nästan).
    Så vårtecken såhär långt ur Joakims ögon lyder:

    - Mycket snö är försvunnen, spårlöst. Detta gjorde det aningen (väldigt aningen) jobbigare att släpa 2 pulkor och en väska upp för ett berg som ligger 3 kilometer bort.

    - Snön var tydligen inte spårlöst försvunnen, den rinner bara iväg i form av vatten. Sedan kommer Joakim gåendes bredvid vägen, glad att han äntligen listat ut detta med vattnet. Fast... Bil + vatten = Splash på Joakims byxor = Inte lika glad Joakim längre.

    - Jag lyckades givetvis elda upp mina handskar vid lägerelden när teknikarna var ute och spelade män i skogen. Dock upptäckte jag att handskar inte ens behövs längre, det är inte så kallt längre. Oj men... nu blev det ju någonting positivt.

    Det var allt mitt skulle jag kunna tro
    I alla fall som jag kommer på just nu.
    Jag sitter här i sängen och skriver,
    jag borde plugga biologi
    Cellens uppbyggnad och DNA...
    det är fredagsmys vill jag lova
    - ironins kalla tystnad -
    Du har redan gått och lagt dig...
    skönt att bara kunna göra det.
    Jag måste läsa klart detta i min kära biologibok nu, sedan ska även jag sova.
    Tack för ett fint inlägg och fina bilder.
    Jag klarade mig helskinnad ur headbaningen och mitt rum har inga synliga skador som tur är.

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. myspys vill jag då säga, underbart att solen tittade fram iaf lite :) puss ggr 1000

    SvaraRadera
  4. himla fina bilder! speciellt den sista! mysigt värre!!!
    och jag träffade joakim idag! nyss! :) och han verkar ju vara lite bäst på att kommentera....... eh. tillskillnad från mig dårå!
    men snart är det april älskling!
    puss ! <3
    /linn

    SvaraRadera
  5. Hje freja! du smsade mej precis så eftersom jag var på din fina blogg svarar jag här istället.
    hehe jag förstod inte riktigt vad du menade med det där med intressanta sms? ch det där du skrev i början går inte riktigt att ta upp här :P fast den där mjukglass sången lät kul, du får berätta sen :D

    fina bilder det var.. när jag går upp ur gropen efter att ha rullat ner X) fas alla säger att mit hår är blont men det ser ju mörkt ut på alla de där bilderna? jag har ångest nu igen eftersom jag fick för mig att jag skulle vara duktig och tvätta.. snart kommer det ramla ur förkrympta strumpor som jag får skänka till nils karlsson pyssling.

    jag saknar er,

    puss

    SvaraRadera