söndag

ni anar inte


en dag innehållandes ett rejält rumstäd där rummet inte bara sade farväl till stora dammtussar och klädhögar huller om buller utan även där möblerna började dansa omkring och byta plats med varandra. det blev ett resultat och det tog sin tid. 83 the kooks låtar hann jag lyssna på.

jag känner mig god till mods (om man kan säga illa så kan man säga god!)
i och för sig har ett visst dataspel stulit en viss pojkvän men men sådant får jag väl leva med ibland.
jag längtar till peace and love.
det är förvånande jag vet.
ännu mer förvånande är att mina föräldrar helt plötsligt fick galna ideer som odlade lyckofrön i min mage. dessa galna ideer kommer förståss inte ske. inte innan jag flyttat hemifrån och då kan det ju kvitta. så därför tänker jag inte prata mer om dessa.
en sak som är värd att nämnas är att jag förlorat min ALDRIGVARITITIDINGENoskuld. jag finns med i senaste numret av word där jag har skrivit en kortkort krönika om nördar.

(jag tror för övrigt att jag har glömt hur man gör det här med att blogga. det känns lite kämpigt...)


Jag har skrivit jättekluddrig opoestisk poesi också.
jag borde ha skrivit en (ett??) cv istället.
Lite utdrag får hamna här för era ögons fröjd.

"lungor och
rök
hör mer
ihop
numera och jag såg
en ful halsduk
en ful jacka och
en massa rök som
gick omkring
människan glömde jag bort"

"det är
hullerombuller vi
orkar inte städa våra rum
prata
är mycket bättre"

"inte så säker
som jag utger mig att vara heller
det sitter mittemellan i magen
allt det dära
det bränner i halsen i bland och
kluckar
i magen
som sagt
och gjort.
inte lätt
aldrig lätt.
vi väger mycket
tillsammans."

"nittio centimeter ger mig
ledverk och
tunga andetag
prat i sömnen
hörru du
jag fattar
inget det
gör inget
det heller"

1 kommentar: