fredag

tre

jag går sönder och blir ohel och fel när jag är för trött.
just nu har jag drabbats av någon blandning av nostalgi och längtan framåt känsla.
jag har också en massa fina ordföljer som inte alls radar upp sig så som jag vill att de ska och jag har drömmar som ändrar skepnad hela tiden och aldrig kan bestämma sig för hur de ska vara.

det kanske är bra såhär.
det kanske helt enkelt är såhär det är.

jag är trots detta glad under den trötta ytan och en helg är inte alls fel.
i morgon bitti ska jag se klart mumin och de magiska fröna och äta fin frukost. vet inte vad än dock. men någonting annat än två torra ostmackor i alla fall.

jag ska sova snart tror jag. vill egentligen bli lite piggare först så att jag orkar läsa lite twilight.
för ja - jag är så orginell att jag läser twilight nu. till skillnad från andra vanliga och självklara saker som bröllop, charterresor, konfirmationspresenter som bara gör mig irriterad och skeptisk så är twilight bra. det gör inget att alla andra också läser den, att språket är vardagligt och att den handlar om nåt så modernt som vampyrer. den är på engelska och även om svenska är och förblir min största hjärtevän så måste jag lära känna även detta främmande språk.
hihohö - nu är det te-drickarstund för trasiga tröttfrejor!

jöken!

5 kommentarer:

  1. sv: Oh thank you :D

    SvaraRadera
  2. Tack för imorse <3

    jag är bara lite död nu det men det känns så bra så iaf :)

    en massa långtradare!

    /the fanpire

    SvaraRadera
  3. loissss: haha jag lyckades smyga tyst uppför trappan genom att kliva på nästan rätta trappsteg (nu har jag lärt mig att det är 2,3,5,9,10,11,13 som är säkra att gå på. XD
    och jag vaknade i morse av att pappa frågade om jag inte skulle ta och gå upp, eftersom klockan var två men hihi :D

    SvaraRadera
  4. du har rätt, det var länge sedan, jag har varit sjuk och tagit det så lugnt jag kunnat, ända tills nu i helgen. är mycket pepp på ett första rep snart! jag har ganska mycket plugg och saker att stå i denna veckan dock... Men! jag vill att vi ska gå på det mysiga poeticaféet på tisdag! kan du?

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker blogg!

    SvaraRadera