fredag

"där drömmar dör"

inuti min hjärna flyger webbsidor, digitalkameror, tågbiljetter, äpplen, pianon, festivaler, ögonbrynspiercingar och konstiga frisyrer omkring.
och liknar mer ett blurr än någonting annat.

däremot har idag varit en stor dag.
eller stor och stor. men jag har åkt till stockholm med joffan, josephine och en webbdesginlärare med 100 olika tågbiljetter. som jag lyckades tappa hit och dit. och med oro och lycka i min mage.
vi åkte till stockholm.
vi åkte till huddinge.
vi bytte bussar och missade bussar.
åkte sedan till flemingsberg.

i flemingsberg finns det ytterligare ett IT-gymnasium. Med morotskänsla och akvariekänsla och med diverse andra finurliga saker.
VI ÅKTE DIT FÖR ATT TÄVLA I WEBBDESIGN.
mot andra IT-gymnasieelever som gått vidare från sina skolor.
webbdesgintävlingar är panik.
nog den enda paniken jag tycker om också.

och och och och
jag kom trea!

det känns FINT :D

eftersom det fanns så mycket på detta it-gymnasium känner jag ett starkt behov av att göra en lista, så här i nattetider:
- grönturkosa väggar
- grönturkosa golv
- orange väggar
- orange golv
- en elev med en väldigt stor mun som åkte skateboard. han var en exakt kopia av något konstigt barnprogram som jag brukade titta på som liten.
- en smart elev som kunde fixa min dator
- en snubbe med sneda tänder som jag av någon anledning fick för mig hade en piercing i ögonbrynet.
- datorstolar
- en hörsal
- VÄRLDENS HEMSKASTE MATSAL. det var så hemsk att det enda jag kunde göra var att sitta och skratta åt det. den var som ett gigantiskt klassrum med akvarielampor som lyste mycket mer än nödvändigt. det fanns nästan inget folk där och mitt i o-smeten var det en whiteboard. matgubben var kerstins raka motsats och satt på en stol med armarna i kors och muttrade hej när vi kom in.
maten var till och med ful.
för att inte tala om matsoptunnan.
och allting. uuuh

och sen fanns det väl mer.
men alltså.
nu har jag varit hemma ganska länge.
elin var nyss här och vi tittade på pianot. som var fin och hemsk och lite för stor för mitt trötta huvud.
linn är gone gone.
och i morgon kommer london svälja henne.
mina ögon sticks.
jag vill spela piano.

pling pling

2 kommentarer:

  1. hmmm. alltså. det lustiga är att jag har tänkt på det där om ögonbrynspiercingen. Och jag börjar tvivla på att han faktiskt inte hade någon. XD
    Det känns.. som om han hade en. Varför kan jag inte minnas? XDDD

    Och HAHAH. matsalsgubben är min nya man. Så positiv syn på matsalslivet liksom! När jag vill reta upp honom så brukar jag slänga alla besticken i matsoptunnan och hånflina. Det är då han går ut på sin colombianska veranda och piskar ut dammet ur sina rya-mattor. Sen är vi sams igen!

    wihoo. jag är hög på socker. hihi.
    Och nu borde jag sova. Klockan är ju trots allt 02:11. XD GRATTIS ännu än gång. hihi.

    SvaraRadera
  2. haha, eller hur! av någon anledning känns det verkligen som att han hade en piercing i sitt ögonbryn!

    bra, du kan ta matsalsgubben du! jag vill inte ha honom XD hahahaha :D

    SvaraRadera