onsdag

en igårdag


eftersom blogger vägrade att lyda mig igår så kommer gårdagens inlägg här!

här sitter jag.
äter jordgubbar och hör teven prata en bit bort.
det är sommar ute och det sommarregnar mest hela tiden.
jag tycker om sommarregn.
jag tycker om att sitta på elins altan och småfrysa och äta några hamburgare för mycket.
jag tycker om att jag ska gå på teater med hannah och ellen och gabbi snart.

det är väldigt mycket på en gång samtidigt just nu. och det gör att saker som gitarrspelande, tuschpenneritande, morotskakbak och bloggning kommer i kläm.
och även om jag är så förvirrad just nu att jag nyss upptäckte mig själv stå och örtsalta på mina jordgubbar så tror jag att lite bilder ska nog lyckas inplaceras här.


jag, rebecka och elin hade planerat att grilla. men krångel på krångel och tillslut blev det bara jag och rebecka som gick till sjön för att sitta där och prata. och även trampa lite på pontonen.



jag skulle också vara proffsig och trampa på pontonen. det gick ganska fint faktiskt. tills jag lyckades skjuta under den under bryggan och därmed radera mitt fotfäste. jag förvandlades till att freja hängandes från bryggan. efter en stund insåg jag att min tantkavaj blivit nersjöad och min mobil likaså. så jag gav upp och lyckades på nåt sätt bara doppa halva benen... den slutade med att jag fick låna kläder som fick mig att se ut som en joggare av rebecka och att hon skjutsade hem mig på sin cykel.




idag i skolan har det hänt saker. jag lyckades på något skumt slumsätt ta mig vidare till en webbdesigntävlning som ägde rum idag. och ha! jag har aldrig varit så säker på något i mitt liv att jag verkligen inte skulle vinna någonting. men eftersom jag tydligen kommit in i en sån här period när allting blir så som jag inte tror att det ska bli så kom jag faktiskt tvåa. jag förstår ingenting. men jag vann en photoshopbok. jag ska till södertörn och tävla. jag är glad.




och sedan på kvällen hamnade vi allihopa (förutom louise då. som befinner sig långt bort) hemma hos elin grillandes vid hennes ugn. tralala.

1 kommentar:

  1. hihi sjömonstret freja :) det var trevligt med grillning dagen därefter också!

    SvaraRadera