lördag

"Labans mamma kommer och smittar ner alla"

inte för att det var
så i onödan och någonting
världsligt

inte alls det
var natt mörker och
trötthet i
mina ögon i
hela min kropp och inte
trodde jag
att så fort ett par lockar
smala fingrar eller
falling yes i am falling
and she keeps calling
me back again
trängde sig på skulle
jag kopplas bort sådär
och minnas sådär och
det är bas i mina öron
bas i min mage
i hjärtat
i mina ögon
är det ljus som bländar och
jag blundar
lite då och så
faller jag tillbaka till
mörkret och
hans ansikte lite
alldeles för nära hans
lukt lite alldeles för nära hans
lite insjukna ögon
lite spretiga fingrar
väldigt smala handleder och
det var
alldeles för mycket
dam runtomkring

man ska inte kyssa någon i onödan.
så enkelt är det.
inte för att det var det då
i onödan alltså

_________________________________________

haha! jag sitter och läser i min gamla dagbok om en dröm jag hade för lite mer än två år sen. (därav rubriken) den var allmänt jättekonstig och nu tänker jag strunta helt i att plugga och skrika lite åt er att läsa mina känslor iklädda ordklädsel.

5 kommentarer:

  1. ååh. I've just seen a face! ♥

    SvaraRadera
  2. haha, vad för ansikte är det du sett? :)

    SvaraRadera
  3. I've just seen a face, I can't forget the time or place where we first met, she's just the girl for me and I want all the world to see we've met! mmmm laidaidai.
    Faalliiing, yes I am faaalliing, and she keeps caaalliing, me back again. : D

    SvaraRadera
  4. ahaaaa :)
    Då förstår jag!

    SvaraRadera