torsdag

jag har en katt som spyr på fönsterbleck och ett vemod i min mage


en gammal bild

igårkväll var en sån himla trevlig och ypperlig kväll.
jag, linnea, elin, louise och rebecka placerade oss i mitt dammiga rum och pratade strunt och pratade vett och skrattade oss trötta och kliade oss sedan i ögonen av trötthet.
jag hade nästan glömt hur fint vi fem har det tillsammans. det var så länge sen.
sen idag knöt det sig i min mage när jag kom att tänka på framtiden. för även om det ofta känns som att jag lever för att bege mig ut i världen och sätta mina fötter på nya ställen så finns det ett litet bekymmer med det.
människorna.
vännerna.
dessa fyra personer.

avstånd är avstånd. även om internet fyller 40 år idag och även om ett brev går ganska fort att posta.

1 kommentar:

  1. det är alltid den fula känsla som kan slå till när som helst.. alltid lika dum och ful.. jag kom på det då jag kom hem, att vi faktiskt var alla fem på samma ställe vid samma tidpunkt, helt otroligt och fint <3

    SvaraRadera