måndag

Dagens dagens. mmmmh!

inte riktigt min dag har det varit idag. det hela började med att jag glömde mitt busskort i min systers plånbok i morse och fick betala för resan. sedan har det fortsatt ungefär i den banan(en).
det är oroligt.
därför gör jag såhär:

Frejas dags...


... onödigaste: min far som klagar på vädret och fleecetröjor och att han frös och svettades. ojoj.
... jobbigaste: spinningpasset på idrotten. helt klart. jag fuskade mig igenom det och dog ändå.
... lustigaste: taxichauffören som i morse när jag powerwalkade förbi honom på stan utbrast "Hade du bråttom i morse, du har ju två olika!"
... förklaring: till det ovan alltså. jag har ett par strumpbyxor där ena benet är vitt och det andra är svart på mig. men att det svarta och det vita benet sitter ihop, det verkade inte denne taxichaufför förstå sig på.
... smidigaste: att jag lyckades bara betala en av fyra bussresor trots att jag glömde mitt kort!
... somrigaste/vårigaste: lunch vid ån bestående av mackor, jordgubbar, kakor, emma och amanda (fast jag åt bara de tre förstnämnda)
... högsta: skrattet från ett gäng gymnasare som åkte samma buss som mig. det liksom ekade över hela världen. men var ändå som ett och samma skratt.
... dröm: att måla. ska nog ta mig till någon färgaffär snart och köpa mig lite papper och färger. jag avslutar med just detta också. målade nämligen lite igår. efter att jag hade gråtit ögonen ur ansiktet på mig själv genom att titta på p.s. I love you.
Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

  1. freja är otrolig på att måla, och jag blev chockad att du bara åt de tre förstnämda och inte amanda plus emma också, jag som trodde du åt upp människor! <3

    SvaraRadera