tisdag

jag åker buss och jag springer på gator. för det är min årstid. här och nu.

i förrgår kom våren med storm och fångade upp mig. igår satt jag vid ån i solen och åt glass väldigt länge:
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

idag har jag ritat på en bussresa med solen i ögonen:
Image and video hosting by TinyPic

våren påverkar mig något galet mycket. och jag lovade förut att skriva en lista våren i ära. så.
22 saker som är bra med våren
- allting luktar gott. damm från gruset, leran, knopparna, nya skorna, tussilagosarna. ja. och allt annat.
- jag får fräknar.
- allting känns så fridfullt. jag kan sitta på mitt rum och känna mig fridfull även om mitt rum består av endast damm och jag har ett berg med skolarbete som måste göras.
- man kan bjuda ut folk på glassdejter. hela tiden jao.
- jag blir kär. i allting.
- jag känner mig INTE höstdeprimerad
- min vårjacka är väldigt fin.
- min vårjacka matchar mina vårskor väldigt bra
- alla kläder och skor och jackor som man måste köpa är både billigare och mycket roligare än vinterkläder.
- jeansshorts och strumpbyxor
- det behövs inte längre dubbla strumpbyxor
- det är översvämning i ån. spännande ju.
- man kan äta lunch ute i skolan
- vi har en perfekt vårvägg på vår skola. och nu kan man utnyttja den.
- våren är bra för rökare också. de slipper frysa fingrarna av sig eller rökförstöra vantar.
- det står inte längre i tidningen om folk som fryser ihjäl.
- om man är rädd för offentliga toaletter är det lättare att kissa utomhus.
- solen
- det blir inte mörkt klockan tre.
- jag har mycket lättare för att befinna mig i nuet.
- julen är väldigt långt borta.
- sommaren är väldigt nära.
(ja. jag vet att jag just hoppade både bakåt och framåt i tiden. men men)

så. det får räcka för stunden.
jag älskar våren.
det är ett faktum.
jag ska gifta mig med våren. den svenska våren.
inte med den äckliga svenska kylan. nejnej.

3 kommentarer:

  1. åh vad fint! teater på fredag känns jättebra! jag har saknat dig. jag tycker alltid att jag går runt och saknar dig. det är ioförsig trevligt att göra det! puss!

    jag snor bilderna! hoppas det är ok. de var så fina.

    SvaraRadera
  2. mina händer och armar luktar alltid gott på våren och sommaren. sitter alltid och luktar på dom. och jag vet att du tänkte på MIG när du skrev det fina om rökare huehuehue <3

    SvaraRadera
  3. - om man är rädd för offentliga toaletter är det lättare att kissa utomhus.

    Stort plus! Men vinter är inget hinder :)...

    SvaraRadera