onsdag

alykkyla

heiiii igen.
eftersom våren nog inte tänker komma stormandes ikväll, inatt eller i morgon så känner jag ett muskligt behov av detta:

saker som är bra med kylan:

- mina föräldrar går med på att skjutsa mig mycket oftare och på att hämta mig när jag till exempel missat en av de få bussar som går på söndagskvällar
- man har en ursäkt till att dricka varm choklad. hela tiden.
- koftor!!!!!
- leggins är en bra sak. fast just nu behövs det i och för sig dubbla.
- den är ett samtalsämne. just nu kan man hitta ett lika intresse med vem som helst, VÅRENKOMKOM
- den dödar myggor
- mitt fönster blir vackert av snökristallerna
- raggsockor
- te gör sig mycket bättre med kyla utanför
- man kan skratta åt folk som har immiga glasögon (HAHA, nejdå :D fast, det ser roligt ut, det gör det.)
- om man har förskräckligt hår kan man gömma det i en hur varm mössa som helst, fast om den är alltför varm kanske man måste vara ute hela dagen
- finns det nåt så frässsccchhht som vinterrosiga kinder?!?!?!?!?! (ah, lite ironi)
- man känner inte skuld när man sitter inne
- man kan skryta om hur kallt det varit hemma hos en (och eftersom jag bor norr om uppsala är det bra!)
- alla försenade tåg och bussar är ju också någonting som man kan prata om, om man känner att man behöver bygga ut vårkonversationen lite

tänker nog göra en lista våren till ära sen också. men inte förrän den FAKTISKT är påväg. kylan kommer förlora alltför stort annars och jag kommer blir alltför galen. men snart börjar mars. mars är, förblir och kommer alltid vara månaden av vår.
nu ska jag packa min kånk!
hejzansvejzan

3 kommentarer:

  1. i mars är det sommar. det säger pappa. FÖR HAN SKA TILL THAILAND, AAAHHHAAHHAAH.

    >:(

    SvaraRadera
  2. Meeeeen, det må vara sommar i thailand... JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL SOMMAREN.

    SvaraRadera
  3. haha vilken bra lista:D det känns som om jag blev tvungen att erkänna en liten bit av svennen i mig. för usch vad jag har skrytit om den uppsaliska kylan för det klagande folket på lidingö XD

    SvaraRadera