torsdag

på riktigt på

eftersom jag sitter mittemot min mamma på min praktik på onsdagar och torsdagar, eftersom det är torsdag i dag, eftersom det är väldigt tyst där i källaren och eftersom jag är en bra tjuvlyssnerska kunde jag höra mamma säga
"Hej kerstin, jo, jag skulle säga att vi gärna lånar ditt hus i påsk"
in i en telefonlur idag.

hon som antagligen stod på andra sidan mobilvågorna med en telefon i sin hand (kerstin alltså) har nämligen ett hus på gotland. ett hus utan toalett och utan tv. ett hus som min familj var i förra påsken. ett alldeles alldeles underbart hus.
det blir gotland. det blir vår. det blir påsklov. och det blir inte ryssland.
att det inte blir ryssland är inte en lika bra sak som de andra. men det är ändå lite bra. jag vill (till min systers stora fasa) inte riktigt åka till ryssland. det känns så... ingenting.

jag har också gjort någonting idag som inte riktigt sjunkit in än. min mage känns ovanligt lugn. men det är en annan historia (som inte ens är en historia än)
så istället får ni påskgotlandsöderpåskgotland:
Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Sv. Tack! :) hur är det med dig?

    SvaraRadera
  2. vadå ryssland. skulle ni egentligen åkt till ryssland? haha wow. btw, vilken deprimerande bild :( är det gotland? inte alls som jag kommer ihåg det.

    SvaraRadera
  3. mikaela: jodå! det är bra med mig :D hur är det med dig själv?

    amanda: ja jo jag vet inte. vi har pratat om en resa utomlands. min syster vill åka till ryssland. jag vill inte riktigt det... och bilden är inte deprimerande! haha. inte kanske så vårig som jag hade tänkt mig, men jag hittade inga bilder typ XD
    det är gotland en mulen och lite regnig vårdag. gotland är underbart då med. även om det är lite bättre på sommaren.

    SvaraRadera