söndag

elin hon är snart i ett land långt borta. linnea med.

eftersom elin åker till indien i morgon så hade vi idag, dagen innan i ära, indienfezt.
jag och rebecka sågs innan och lagade mat i hundra olika kastruller och stekpannor av hundra olika blomkåler, ingefäror, zucchinis, potatisar och kryddor. naanbröd var självklart också någonting som vi hade mycket av. sedan vid sju när maten var menad att vara klar plingade elin och linnea på dörren och vi fick sällskap bland alla kastruller och matlukter. vi lyssnade lite på ravi shankar och dukade fint. vi skrattade mycket och åt. och åt. och åt lite till. och mitt emellan så utsmyckade vi oss indiskt.
jag älskar de här barnen!
sedan drack vi mangolassi och smulade i oss muffins. och jag råkade skriva väldigt fel när jag skulle gå in på lul.se (där jag för övrigt finns med! om ni inte har nåt bättre för er så kan ni ju leta!)

Image and video hosting by TinyPic
(bilden är very much tagen av rebecka)

dessutom så har jag gjort en liten film om dagen. en film innehållandes vårt indienkalasande, men också HANNAH som fyllererere år idag!
jag försöker ladda upp filmen nu. får hoppas att det fungerar. jag tror jag tänker låta datorn stå och brumma hela natten. jag vet någons mamma som inte kommer tycka om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar