måndag

de sa på p3 i morse att tiden kanske står stilla. att det egentligen kanske är så att det är vi som går. och går och går.

Jag tycker inte om hur min blogg har blivit. inte riktigt.
för tillfället är jag så obotligt trött. eller i och för sig inte obotligt. men åtminstone ointressant trött. skulle hjälpa med att gå och lägga sig tiiiiiddddiiiigggtttt ikväll. så jag tänker göra det. fast inte riktigt än.
men jo. jag tycker inte om hur min blogg har blivit. eller hur jag verkligen alltid försöker forma om den och ladda upp bilder och fota mer och skriva mer och rita mer och ladda upp mer och få folk att läsa mer och uppdatera oftare och hej och hå. min ålderdomliga reptilhjärna hänger inte riktigt med och tillslut så tappar jag lusten och istället för att ens skriva ett litet sketet inlägg om hur trött jag är och hur mycket jag måste plugga matte så skriver jag ingenting. ingeningenting.
så nu tänkte jag att äh! jag struntar i om dagens, kvällens, aftonens inlägg blir lite småtristigt. jag behöver lätta lite på ordklumpen i min mage. den behöver banta lite.
för det första så har jag fått tillbaka min dator nu. jag slipper låna mammas dator som gör att jag hela tiden råkar byta rad, markera allting eller börja om från början. jag har min älskade skoldator varmt surrandes i knät.
för det andra så har jag börjat läsa en mycket klok bok. den handlar om känslor. känslor i överflöd och snedflöd. så som mina känslor ofta blir. så det är väldigt bra. jag kanske kan lära mig någonting av den. eller. det har jag redan gjort. och jag har nu läst fyrtioåtta sidor eller så.
för det tredje så har jag tänkt ladda upp ett inlägg med bilder sen också. för det är inte så att jag har gett upp min blogg totalt och bara tänker sitta här och kasta ur mig lite kvällsgnälliga ord. nej. jag tänker kvällsgnälla, kvällsglittra, dagsskratta, bildbomba, poesiera, rita och fortsätta som vanligt här.
tjoho.
nu ska jag plugga matte. för jag tänker få BRA på kommande prov. det är lite på min toplista över viktiga saker för tillfället. bland att må bra, få ett sommarjobb och åka på en festival i sommar.
kräm!
_____
senare. haha. nej. okej. inte ikväll. inte bilder. nu ska jag såva. snart i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar