måndag

bländad av en höstsol

jag ska snart slänga in lite torsk i vår microvågsugn för att jag måste äta nåt innan jag åker in till uppsala igen. femte bussresan idag blir det. och ja. jag börjar faktiskt tröttna lite på att åka buss. eller inte främst på att åka buss i sig, mer på vilken tidsslukare det är att alltid passa bussar och åka fram och tillbaka. därför spanar jag på lägenheter till billigt pris med alla mina ögon och andra alternativ som gör att jag kan undvika att bo i björklinge nästa år också.
för nu får det faktiskt vara nog.

annars så har jag idag återkommit till skolan efter ett höstlov som mest känts som ett jullov. hela min själ skriker efter lussebullar med strösocker på och luciasånger går på repeat i mitt huvud. dessutom är den allra förstaste julklappen påbörjad. och någon dag snart ska jag försöka pallra mig till yll och tyll och köpa garn.
mitt höstlov har för övrigt varit väldigt bra. jag har hunnit lata mig så att hjärnan nästan trillat ut ur huvet, varit på kalas och fester och krogar så det stått härliga till, hunnit stirra och lyssna på p3 precis lagom mycket och träffat mina fina vänner nästan lagom mycket i alla fall. lite mer hade ju inte skadat.
nu räknar jag ner till jullov. 6 veckor kvar. men ja. någonstans därinnan kommer ju lucia också. det sitter fint!

2 kommentarer:

  1. Lussebullar med strösocker på? Nej nu!

    SvaraRadera
  2. men! det är typ det bästa som finns. innan jag visste att det fanns tyckte jag inte ens om lussebullar. och nu ser jag fram emot dem ända från juli :DD

    SvaraRadera