torsdag

glutenkvinnan

nej. nu får det vara nog.
faktiskt.
punktligt.
prickigt.
och helt helt på riktigt.

i och för sig så kan jag inte låta bli att vara glad mest hela tiden och tro att det är december. kan inte låta bli att gå och köpa julklappar och nynna på lucialåtar.
men alllllllttsssååååå.
ibland hamnar tröttheten ivägen. ensamheten likaså.
drömmar om fula personer som är fulla och förföljer mig lika så.
och det är så irriterande. men det mest irriterande är nog ändå att
hur ful han än är
så kan jag inte låta bli att bli ledsen
för att han är så jädra vacker
eller för min
sommar som blev brutalt stulen

och även om det var på ett bra vis till en början
så är det sorgligt när det helt plötsligt slutat vara så
när man står där vi trottoarkanten för att det är för halt för att gå
man undrar lite hur detta gick till
hur det kommer sig att grottmänniskan* i björklinge
har en blogg som är mer läst än min
hur det kommer sig att mina alltid vantiklädda händer
bara är omringade av vantar

och äsch.
äsch på att detta egentligen är på tok för personligt.
på att jag ägnar på tok för mycket tid åt att
tänka på människor (människa) som inte är värd att
tänkas på. inte alls faktiskt.
äsch på att äsch inte vet jag.
jag är trött just nu. min dator vill starta om sig hela tiden.
i morgon ska jag stå på gränby centrum och babbla.
hejdåååå.

*grottmänniskan är en kille på 20 år som bor i björklinge. han har en blogg. vågar dock inte skriva adressen. för tänk om han läser här? stalkar mig lite? mycket tänkbart faktiskt. eftersom han en gång i tiden ALLTID vrålade som en grottmänniska så fort jag såg honom. som i ett försök att få min uppmärksamhet. spelade liksom ingen roll vad han sysslade med. det kunde vara till exempel:
- tennisspelande
- bilåkande (vrål ut genom fönstret)
- vandrande på stan med kompisgäng
- bussväntande

vid alla dessa tillfällen har han helt på riktigt vrålat som en grottmänniska när han sett mig. och inte vet jag varför. men ganska intressant är det. sorgligt nog har han slutat med det nu. har skaffat sig en mer fashionabel stil, en blogg och SJÄLVKLART ett händelserikt och festligt liv. ehehe. han bor fortfarande i björklinge. och verkar gilla att fota sig själv i duschen. intressant snubbe. fast han hade ju trots allt varit ännu intressantare om han behållit grottmänniskovrålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar