lördag

harry potter och skratt

alltså. inatt drömde jag något! nämligen att jag, valle och crills stod på en scen. det var sommar och gräset nedanför scenen var festivaligt nedtrampat och somrigt gulfärgat. jag antar att vi var på någon slags festival, även om det inte riktigt framgick. kan ha varit en skolavslutning också. fast scenen påminde väldigt mycket om en scen på peace and love.
jaja. hur som haver.
vi skulle spela en låt som jag hade hört en gång förut. för typ ett år sedan. och jag skulle både spela elgitarr och skrika och sjunga och ha mig. dessutom var det jag som skulle räkna in låten. vilket inte gick så väldigt bra. jag klinkade lite på gitarren, som knappt hade någon volym. sen började vi sjunga. jag hade glömt både melodi och text och lyckades sjunga med i en rad ungefär.
usch. hemskt var det.
sen tog vi en liten paus. gick ut i den lite tomma publiken och pratade med några. jag kände mig illa till mods. men inte blev det bättre när nån kom fram och sa "hahaha. var det du som spelade introt??? det hördes inte alls."
då blev jag ledsen och vägrade gå upp på scenen igen. jag gick omkring och var ledsen och sen var drömmen slut.
intressant värre!
nu måste jag duscha, packa väskor och norpa mina föräldrars busskort så att jag lyckas ta mig in till stan.
hejsss

1 kommentar:

  1. Naw, jobbig dröm för självkänslan. Men jag vet att du skulle ta alla med storm om du gick upp på scenen! Kram <3

    SvaraRadera