tisdag

en glad tekniker

idag har underliga saker skett.
eller hela veckan och hela helgen har ganska underliga saker skett.

jag mår bra igen. det i sig är ganska underligt. efter två veckors pms eller depression eller vad det nu kan tänkas vara hade jag verkligen börjat tro att jag fått något kroniskt surkärringhumör insvetsat i mig. men tjihi. nu sjunger mitt självförtroende vackra sånger för mig igen och det är snö och kallt i björklinge och det känns så bra. allt känns så bra!
några andra som sjunger vackra sånger är jag och joffan. idag har hon kommit till björklinge och vi har sjungit i stämmor.
jag och rebecka sjunger också fint.
ah. så bra och musikaliskt det känns!

min dator har slutat lyda mig. jag kan inte logga in. men det känns helt okej faktiskt. det kommer innebära att jag inte kommer och sitta och blogga dagarna i ända. (öhö. nu sitter jag i och för sig och bloggar. men det gör jag på STORA datorn. som har ett miffat tangentbord.)

men åter till det underliga, åter till rubriken.
eftersom min dator har raderat möjligheten till att välja domän och därmed möjligheten till att logga in så behövde jag ringa till teknikerna. teknikerna på min skola består av två män i sina argaste dar. eller en av dem i alla fall. jag tror jag har sett honom le en gång. annars är han alltid bitter och läskig och jag tror att han på sin fritid äter små barn som jag. den andre teknikern har ingen social förmåga överhuvudtaget.
en tekniker som inte kan prata kan bli svår att ringa tänkte jag och därför ringde jag den arge teknikern. med rädsla i magen.
dels för att jag har lite telefonskräck som sitter kvar sedan långt tillbaka. dels för att han brukar vara så bitter.
och det knäppa var att han inte alls lät arg. att han vänligt förklarade för mig att det inte gick att fixa datorn via telefon.
han kanske bara var snäll för att jag sedan ska komma förbi med min dator och då tänker han minsann äta upp mig.

nej nu. jag tänker inte sitta här mer nu.
ni får njuta av min frånvaro.
eller sakna er sönder och samman.
eller bestämma ett möte med mig.

det är loooooov!
puss!

5 kommentarer:

  1. hahaha teknikerns onda plan! xD

    Och jag är rastlös! (som du förmodligen redan vet xD)

    SvaraRadera
  2. hej frejso :)
    gah et du våra självkänslor går hand i hand eller något.. jag hade också pms i två veckor och nu mår jag också sådär bra som du beskriver. okej jätte speciellt är det väl inte eftersom det alltid går uppåt efteratt ha gått neråt emn jag vet inte.. det kändes lika ndå X) och alt det här tror jag visst blev svammel men så får det vara, på min tepåse imorse stod det: be proud of who you are. hm plötsligt lät det väldigt töntigt men det är lättare att ta till sig det på morgonen när man går på autopilot. jag saknar er allihopa, mycket. vi ses snart hoppas jag, några av mina stockholmsvänner kanske komer och hälsar på nästa vecka eftersom vi har har vårt sportlov då och då måste ni komma! (haha föresten har jag fått ett nytt egyptiskt mejl fast jag aldrig svarade på detandra)ojdå nu blev det sånt här uppsats format igen. håriga oc svettiga bamsekramar, King louis den 14e av Frankrike

    SvaraRadera
  3. Haha jadu, fantasi har du allt, den är det inget fel på. Tänk om man själv också kunde ha det nu när man sitter och försöker skriva bokrapporten och inte har tillgång till elevprogrammappen. Klara det om du kan ;)

    Jag saknar dig mitt fina troll. Behöver någon som förgyller mina sura dagar <3

    SvaraRadera
  4. Teknikern har redan lyckats äta en bit av mig. Jag slog honom i huvudet och sen smet jag. Men jag har tyvärr inget ben kvar. D:
    det du såg igår var bara en liten pinne jag använde för att stödja upp.

    XDD
    haha. AH. I will follow you into the daaark. :)

    SvaraRadera
  5. Crille:
    rastlöshet är BRA om det innebär att du kommenterar på min blogg.
    fast rastlöshet är ganska bra annars också. :)

    Louise:
    Hihih! Dina uppsatskommentarer bor i mitt hjärta och kommer stanna där för evigt va. vi kanske har någon mystisk ihopkoppling i våra hjärnor som gör att vi mår lika. DET LÅTER RÄTTSÅ TUFFT JU. :D
    eller töntigt kanske, (något vi borde göra är att ta upp det här med töntkampen igen! lets bli två coola töntar!)
    jag känner att svammel är något som ligger mig nära för tillfället. hihihihöhöhöhö och du vet jao.
    öh.
    hejdå.
    pusss!!!

    Johanna:
    Hum... HAR JAG MISSAT NÅGOT HÄR ? har vi en bokrapport att skriva?!
    och nej, jag känner gärna för att låta bli att klara det. jag har en filmkrönika som ska skrivas och en djävulsk apuraport <33
    jag saknar dig också! jag förgyller gärna sura dagar! <3

    Joffan:
    HAHA XD
    jag la inte märke till den lilla pinnen faktiskt! :o
    du döljde den väl minsann!
    och wie att sjunga är så ffffiiiiinnnntttt! :D

    SvaraRadera