fredag

ett hus. i grynge. på gotland.

idag vaknade jag i lagom tid men den lagoma tiden lockade mig inte alls till att gå upp för att äta ostmackor och kamma mitt hår. nej. jag låg kvar och drooog mig och var alldeles varm under mitt täcke.
vilket gjorde att jag missade min frukost för att inte missa bussen och det kan också vara därför idag har varit en sån trött dag. jag är i ett nötskal en frukostätare. en eftertänksam frukostätare.
meeeeeen. mitt i allt det trötta. på en engelskalektion eller en svenskalektion flög gotland in i mitt huvud. sen kom jag att tänka på att det var nytt år och när det är nytt år så brukar mina föräldrar börja ringa runt till människor med hus på gotland och säga "hej vi vill bo i erat hus på gotland i sommar. OKEJ?"
eller nåt sånt i alla fall.
sen kom jag att tänka på att jag inte visste sånt när jag var liten utan att det bara då alltid ordnade sig. när det var sommar hade vi ett hus att bo i för två veckor. det var inte alls så att vi hade bokat det ett halvår innan. nu är det så att jag är väldigt insatt. nästan mer insatt än mina föräldrar.
det är konstigt att när man bokat det där huset att det helt plötsligt känns så nära tänkte jag sen. som att man kan ignorera det där halvåret då. som att det inte alls är en stor kloss och inte som att sommaren är långt långt borta. sen tänkte jag på hur fort tiden går nu och sen lät jag även den tanken flyga sin väg.

vet ni vad.

idag när jag hade kommit hem och också alla andra i min familj hade kommit hem så satt vi och åt pizza så sa mamma.
- Vill ni bo i ett hus i grynge i sommar?
(grynge är gotland alltså. vi bodde där för två år sen eller nåt. alliallisextonhopa i ett gigantiskt fantastiskt hus)
- Jaaaa... Eller vad för hus? var både mitt och saras svar
och sen förklarade de att det är det alliallisextonhopa gigantiska fantastiska huset. som redan är bokat. de två sista veckorna i juli.

och vet ni vad.

de två sista veckorna i juli känns inte alls som ett halvår bort. de känns som snart.
wiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

nu ska jag packa min väska för att snart kommer ELIN hit och vi ska hem till REBECKA och jag ska SOVA ÖVER. helg har varit efterlängtat sen skolan började. mmmm.

2 kommentarer:

  1. åh! gotland! men vi hinner väl åka på arvika innan? puss!

    SvaraRadera
  2. hannah:
    åhnej. arvika krockar. och krockas bort av gotland. :(
    jag vill gå på någon annan festival! way out west kostar 1090 tror jag.
    hm.
    eller.
    jag tittade just.
    vi åker nog till gotland den 17:e. arvika slutar den 17:e.
    och då skulle jag kanske kunna åka själv den 18:e.
    kanske kanske kanske.
    fast helst vill jag hitta en bättre lösning. men aaaaaah. puss!

    SvaraRadera