torsdag

jag vill ha ett sånt kylskåp som ture sventon har

åh. käraste alliallibabahopa. det känns som att jag har slängt ur mig en hel bomb idag. en bomb av ord, ilska, skratt, minnen, känslor, ord, ord, ord.
dagen har varit väldigt bra.
allting har varit väldigt hit och dit på sistone. mitt liv har väldigt hit och dit på sistone. blåsigt även när det inte alls är blåsigt. dragigt men också varmt.
och jag tänker inte påstå att jag har hittat en stege att klättra upp på till nya nivåer. nej inte direkt.
men det finns en gatlykta på min gata som tänds när jag går förbi. inte släcks alltså.
tystnader skär sig inte lika vasst i luften längre.
tankarna har jag i något sånär som under kontroll.
och jag säger inte att det kommer vara såhär för alltid. det är det aldrig. det händer inte. speciellt inte om man yttrar sig och påstår att allt förevigt är överlyckligt.
njäääee.
men idag har jag ätit årets första semla. med vaniljfyllning. med ingen mindre än felix mitt emot.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

  1. jag tänkte på det där idag, för jag såg en imorse när jag stod utanför skolan vid halv åtta gå förbi mig. sen helt plötsligt när han går där i mörkret så släcks lampan. tänkte att han måste känna sig ensammast i världen just nu.

    sen så skulle jag gå. då tändes en lampa när jag var påväg in. då kände jag mig inte-ensam.

    SvaraRadera
  2. amanda: detta med gatlyktor som tänds och släcks hit och dit är så konstigt! det är som att de har en lampknapp på marken som man kan råka kliva på.

    SvaraRadera