onsdag

morotskakaaaa

Hela tiden tänker jag att jag ska börja blogga regelbundet och ordentligt. så som jag tänker att jag regelbundet ska komma ihåg att måla naglarna, städa mitt rum, skriva dagbok, framkalla foton, spara pengar, läsa böcker på engelska, titta på mycket film, lyssna in mig på nya band, gå på kulturella grejer (konstutställningar, filmvisningar, ja, sånt), inpacka mitt hår, spela gitarr, sjunga, jogga, fota, göra filmer och måla.
till exempel.
listan kan göras oändlig tror jag.
nämligen så är jag lite av en mästare att komma på nya idéer till rutiner i mitt liv. vi satt och gjorde tester på internet idag i skolan. på historialektionen (istället för att skriva på våra historiafördjupningar. sedan satt vår lärare och såg ledsen ut några bord bort.) och att jag är en mästare på att komma på nya idéer till rutiner i mitt liv är en blandning av borderline och asberger. om man vill tolka det så. men om man vill kan man ju tolka allting hur som helst. till exempel kan ryckningar i ögonlocket vara en början till MS eller hur det nu var. och jag tänker inte få MS. och jag har nog varken borderline eller asberger. om ni känner att ni vill odla lite orosfrön i er mage (eller, som sidan från början är till för. kontrollera om man lider av spelberoende eller depression eller nåt annat glatt) så kan ni ju alltid klicka här

i vilket fall som.
mina tankar om regelbundenhet brukar hålla en vecka eller så.
sen ramlar de bort för att de trängs bort av nya idéer.
och sen ramlar jag tillbaka. oftast hit till bloggen. när jag kommer på och känner att jaaaaaa. alltid kan jag väl göra ett nytt försök att blogga regelbundet och ordentligt.
jag vet inte om det fungerar.
men nu blir det något i alla fall.
PUSS!
(jag och joffan har en annan blogg också. väldigt fin är den!)

5 kommentarer:

  1. hurru din lilla cpfisk, vi ska gå på vernissage så det bara exploderar om det.

    och borderline är fan inte kul, been there done that liksom. hittade på en poetisk dikt nyss. du kan få läsa imorgon.

    SvaraRadera
  2. käraste amandel!
    ja! vernissage ja tack! och så kan vi inspektera och reflektera och vara allmänt kulturtantiga.
    och nej nej. borderline verkar inte alls kul.

    &
    poetisk dikt, ja tack :)

    SvaraRadera
  3. mm, älskar sånt. fan att man inte levde förr i tiden. typ tidigt 1900 tal, åh <3

    jag kan skriva dikten här om du vill.

    BÖG
    GÖB

    amon göt
    amon gjöt
    amon njöt

    fritt fram för analyseringar.

    SvaraRadera
  4. ditt tips var farligt freja, jag är rastlös, nyfiken och tankfull - jag ska ej göra test likt dessa just nu! (klart att jag gör dem)

    SvaraRadera
  5. ellen: hahaha. nejmen, ta de inte alltför allvarligt bara så är det ingen fara med dig! :)

    SvaraRadera