måndag

islas de canaria!

hahahah. jag är otroligt dålig på att titta på musikvideos. gör det nästan aldrig. blir alltid uttråkad och råkar springa iväg och göra något annat. vilket i sig är väldigt underligt. eftersom jag tycker om både musik och film. men när man slänger ihop dessa två till någon slags musikvideo så intresserar det tydligen inte mig. har knappt sett en endaste av the kooks musikvideos till exempel. och ändå har de varit mitt favoritband i tre år eller så.
men, trots detta faktum, så tittade jag precis igenom musikvideon som jag har i inlägget under. (nej. jag hade inte gjort det innan.)
och HAHA. så löjlig den är. gary barlow är för det första ful. och för det andra så känns det som att de när som helst ska kärleksfullt kasta sig i varandras armar. PLUS att jag inte kan låta bli att skratta lite för mig själv när gary barlow sjunger "oooh ooooh" och tittar väldigt förstående på robbie.
men mmmm. robbie däremot. snygg är han. och glad gör han mig. eftersom jag börjar tänka på de allra roligaste stunderna på kanarieöarna i vintras. det var nämligen så att på en restaurang som låg precis vid vårt hotell jobbade en väldigt väldigt fin man. han såg ut som robbie williams. fast yngre. och snyggare. och detta ledde till att vi började kalla honom för robbie. vilket ledde till att vi var tvungna (vi är alltså jag och min syster) att ge även de andra som jobbade där namn. vilket ledde till en väldans massa skratt.
detta var nämligen de som jobbade på restaurangen (i favoritordning)
1. Robbie - förklaring till namn: kanske överflödigt. men ni som lider av absolut senilhet. han var LIK robbie williams.
2. Olde mane (italienskt uttal, samtidigt som man viftar med ena armen väldigt italienskt) - förklaring: så enkelt som att han var en gammal man som såg italiensk ut.
3. Stjärtöga - förklaring: det började med att vi reagerade på hans ospanskigt blåa ögon. sen stod han ständigt med ryggen mot oss när vi försökte bestämma ett namn åt honom. och han hade en knipstjärt. och eftersom vi var trötta och endast var vakna på grund av att vi druckit en massa kaffe så fick han namnet stjärtöga.
4. Rosa russin - förklaring: en oootroligt gammal man som såg väldigt snäll ut. och nu vet jag inte om det är någon här som har lyssnat på doj doj på p3 någon gång. det är i alla fall ett barnprogram. och där finns det en karaktär som heter rosa russin. och ja. han skulle mycket väl kunnat sett ut som denna man.
5. Pojkpaddan - förklaring: vi tänkte ett tag, och slogs verkligen av att han såg så himla pojkig ut. men även lite som att han kunde vara nära besläktad med en padda. och ja, därav pojkpaddan.
hahahaha! kanarieöarna må vara ett trist pensionärsställe. men aaaah. myyyycket skratt blev det åt detta i alla fall!

nu är klockan mycket. jag skulle egentligen ha gjort en massa grejer ikväll. jag är dock på SEGhumör och vill bara titta på tvserier och äta. har fortfarande läxäcklena kvar. ja ja. ska försöka sova bort min förkylning också. och det är viktigast av allt i denna stund.
GONATT.

1 kommentar:

  1. du borde kolla på Holy Smoke av Iron Maiden. Jag dog seriöst av garv när jag såg den. Roligare musikvideo finns fan inte. Helt stört XD

    SvaraRadera