lördag

Prag nummer ett

jag spenderar alla mina dagar som lata dagar. orkar varken komma ikapp i skolan eller städa färdigt mitt rum. men. här kommer fem små bilder på en stor stad. och mer bilder kommer. men för att ni ska slippa hjärnkaos tar vi dem lite i taget va.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

1. utsikten från hotellrummet
2. gatan som gick precis nedanför hotellet
3. marknad (också precis utanför hotellet)
4. på väg mot frukostmatsalen
5. August och Erik och en staty

och det slog mig just att jag kanske inte alls har skrivit om hur det kommer sig att jag var i tjeckien och härjade. har sagt det till folk så mycket runt omkring mig så att det känns som att alla numera borde veta. men. såhär ligger det till:
samklassen på min skola har de senaste åren åkt på utbytesresa till tjeckien, eftersom en lärare på min skola kommer därifrån. jag hörde talas om denna tjeckienresa redan i ettan och blev ytterst avundsjuk, eftersom jag går multimediamusik och därmed inte skulle få följa med. min avundsjuka glömdes bort, tills den dag då tjeckerna skulle komma till sverige. MEN. som ni antagligen vet kom det ett stort askmoln i april. OCH tjeckerna hade tänkt åka precis då. så datumen ändrades. OCH en i samklassen hoppade av utbytet, eftersom han inte kunde de nya datumen. och på något vis var det här jag lyckades komma in i bilden. eftersom det inte riktigt var någon annan i samklassen som ville åka istället för han som hoppade av (konsigt nog) så blev det tillslut så att jag fick åka istället. och om två veckor kommer tjecken som jag bodde hos och ska bo hemma hos mig. utbytesresor är bland det bästa!
nu ska jag göra nåt. typ vänta på att min mamma kommer hem från norge. hoppas hon har köpt mig nåt fint. jag köpte ändå gustav klimt koppunderlägg till dem när jag var i prag.

1 kommentar:

  1. August! Min gamla jobbarkompis! Känner du honom?! /CARL

    SvaraRadera