söndag

gömda skatter

jag läste faktiskt tidningen i morse i mer än den benämningen att bara låta min blick svepa över bilderna.
det stod lite om äckliga simbassänger och om någon gubbe som utbrast att han minsann aldrig tänkte tvätta sig med tvål innan han hoppade i klorhavet och frambringade massa kemikalier. för han duschade ju varje morgon och det var bara att acceptera att man kunde få astma av att bada.
eller nåt i den stilen.

sen stod det också om att skatterna ska sänkas och att det ska bidra till att fler får jobb, att alla blir rikare och att alla blir lyckligare.
det låter ju väldigt bra. väldigt väldigt bra.

host.

alltså. jag blir lite trött. nu är det ett år kvar till val så nu passas det på att smöra på med pengar och löften och bidrag och mindre skatter och hej och hå. det går inte ens ihop.

men jag ska rösta i kyrkovalet idag. på att homopar ska få gifta sig i kyrkan.
sen ska jag köra runt sjön också i våran lilla röda bil. fast jag knappt kan varken växla, koppla, hitta dragläget eller svänga. men det går säkert fint.

4 kommentarer:

  1. vi ses imorgon! möööööte! imooooooorgon! och kör inte ner i sjön!

    SvaraRadera
  2. jag körde inte ner i sjön! dock höll jag på att köra ner i ett dike. haha!
    men jo. i morgon :D

    SvaraRadera
  3. låter som att vi börjar gå mot sossehållet. vad bra. jag som precis börjat gilla sossjävlarna :D

    SvaraRadera
  4. haha, ja. det låter så :) & det är bra det.
    det är ju val nästa år!!! så lite påläst måste jag bli.

    SvaraRadera