söndag

17 saker 17 år

så. tänker nu, såhär strax innan jag ska gå och lägga mig, skrapa ihop en liten lista. en lista med 17 saker. 17 som jag bara gjort när jag varit 17.
1. hittat ett litet foto i min mammas röda regnjacksficka (efter att jag haft den på emmaboda) med två manliga barbiedockor och texten "objektifiering av män. ja tack!" på.
2. haft en indienfest
Image and video hosting by TinyPic
3. kunnat kalla mig själv vegetarian
4. jobbat lite som filmare
5. lärt känna en fransk kines. som sedan blev väldigt läskig.
6. varit på kryssning
7. ätit en sax:
Image and video hosting by TinyPic
8. sovit utomhus vid ett staket klockan 7 på morgonen
9. nästan fått en 50årings nummer. tackade nej dock.
10. ätit kex på ett tak
Image and video hosting by TinyPic
11. åkt tåg och lärt känna en främling
12. sett antagligen världens bästa band (dvs the kooks)
Image and video hosting by TinyPic
13. gjort en väldigt bra julkalender
14. ramlat ner i en enbuske och nästan försvunnit
15. gått mot äventyr i skogen, vilket slutade med en fot i ett dike och en doft av träsktroll
16. åkt båtbuss
17. tagit en allra sista bild på mig som 17åring
Image and video hosting by TinyPic

HEJDÅ OCH GODNATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar