lördag

28 augusti och det är inte sommar mer

idag kom hösten.
det är fortfarande augusti, solen värmer fortfarande, mina föräldrar åt frukost ute i morse, jag hade inget varmt täcke när jag sov och det finns än flugor som surrar irriterande. trots detta är hösten faktiskt här nu. det luktar sällsynt ute. det luktar gräs och blad och det luktar helt enkelt höst.
det här gör mig ändå glad. det är som att kliva in i en ny, spännande tid. jag har glömt lite hur det är med hösten. det känns lite som att jag ska börja i en ny klass, träffa en ny och främmande människa för andra eller tredje gången, lära sig spela ett okänt instrument, våga dansa, gå barfota, ta årets första dopp, flyga mot ett nytt land, åka tåg till hedemora eller som att lyssna på nattradio.

åh.
jag har en sån sällsam och bra känsla i hela kroppen. nostalgi och framtidslängtan samtidigt som jag riktigt älskar nuet.
hösten känns mer än bara okej. hösten känns absolut som något annat än mörk, hemsk och lång. idag har jag tittat på amelie från monmarte två gånger, klistrat bilder och somnat i rebeckas soffa. en väldigt lagom dag. om fyra dagar är augusti slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar