torsdag

sommarlovets sista

har varit hemma hela dagen (förutom i en joggande halvtimme) och tittat på tv, ätit kakor, tittat på klassfoton, ätit pizza, pratat om första intryck med min syster, pratat om min klass, ätit pannkaka, tänkt på igårdagen och faktiskt så har jag även börjat se fram emot i morgon. det är stort. trodde inte att jag skulle klara av att tänka på sommarlovets slut och skolans början utan att bli rörig i huvudet och rastlös i kroppen och orolig i tankarna. inte denna sommar i alla fall. inte innan TREAN. men. sermanpåååå. morgondagen kändes i alla fall helt okej tidigare idag. just nu (efter att ha slagit igen min dörr med all min kraft, vridit på steget på högsta volym och döpt detta inlägg till sommarlovets sista) känner jag mig mest vemodig.
KAN VARA. för att hela sommarlovet nu spelas upp i mitt huvud. lasse med trimmern, midsommar, gotland, karlstad, emmaboda, amandas skratt, fulla 40 och 50åringar, peace and love, ölburkar ÖVERALLT, gummistövlar, västkustens hav, oskar linnros, björklingesjön, den där otroligt varma dagen då jag, elin, linnea badade en gång i kvarten, kindpussar, låååånga kramar, pendeltåg, bussar, euroshopperchips, kravmärkt leverpastej, sagan om ringen, how i met your mother, joffans blommiga skor, havet, gotland (igenjagvet), gryngekampen, tältinbrott, joakims brödbullekast, plastvinglasen, min bruna mage, rabarberpaj med vaniljsås, dans, the kooks, killen vid stängslet, rebeckas långa hår, louises leriga fötter, regndansen, hugos kaffe, tågresor, tomma stationshus, vara vaken tills solen gått upp, elins fräknar, hannahs lockar, pussar, latte, linneas alla örhängen, inrökta jeansshorts, myggbitna ben och vatten i öronen.
Image and video hosting by TinyPic
jag ser ut som en livsfarlig vattendemon. men ändå ganska glad.

3 kommentarer:

  1. hahaha. lasse och jag, vi är goda vänner.
    men du glömde en viktig person! en väldigt, väldigt viktig person! fy skäms på dig som glömmer den personen. ska säga åt han att ge dig en riktig blllöööötpuss imorgon.

    och HAHAHAHA, du ser faktiskt ut som en livsfarlig vattendemon. på ett bra sätt...

    SvaraRadera
  2. sv: tack! och ja, haha, det är mycket möjligt att du gjorde!!

    SvaraRadera
  3. amanda: VA?? vem är det som skulle gett mig en blötpuss idag?? för jag tror att jag missade den i så fall. :o

    SvaraRadera