måndag

people are just people, they shouldn't make you nervous.

jag känner mig glad igen. det känns bra. känner mig sugen på att hitta på massa saker och klarar till och med av att plugga lite. väldigt lite.
december är ganska ansträngande ändå. liksom så hackigt. så fyllt av känslor. och ibland så uttömt på ork. bortom några hörn står julen och glittrar. bakom två adventsljus till och flera tusen luciasånger.
julen känns bättre än på mycket länge just i år. jag är sugen på att måla tavlor till folk och sticka vantar och så. dock vågar jag inte skriva allt för noggrant här. man vet ju aldrig vad nyfikenhet kan göra med folk. bloggsnokande kanske. jag kan ta över facebook som mest sökta sak på google kanske. kanske.

jag var på ett väldigt intressant spinningpass idag förresten! det har jag lust att berätta. ledaren var en liten fyrkantig man som skrek och härjade. jag kom lite för sent och blev tvungen att sitta längst fram. vilket innebar att den lilla fyrkantiga mannen flera gången påpekade mitt tempo och hur jag cyklade. bredvid mig cyklade en kvinna i 40årsåldern för brinnande livet. när det blev extra jobbigt så vrålade hon. bara sådär. tre gånger ungefär. intressant.
några rader bakom mig var en underlig kvinna som jag och joffan förföljde en gång på stan. då gick hon till apoteket och ställde sig där.
sen så var det någon som smygfes flera gånger.
haha.

annars så tänker jag mycket på att jag vill resa. och på eftergymnasietiden. jag ångrade mig (igen) förra veckan. just nu vill jag inte alls bo i uppsala och jobba. jag vill inte vänta på att få resa.
och dessutom så funderar jag just idag på om jag borde skaffa en ny blogg snedstreck piffa upp denna snedstreck skaffa en häftigt tema för bloggen. hur som helst vill jag på nåt sätt att den ska bli lite mer... igenomtänkt.
hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar