fredag

tvåtusentio, hejdå!

tvåtusentio. året med räddningen. med det krossade hjärtat. med det lagade hjärtat. med renmjukosttältet. med london. med mycket dumt. med ännu mer fint.
jag ska gå till affären och köpa tacoingredienser med elin, sanna, ullis, marre, rebecka och louise snart. så hinner inte skriva mitt stora tvåtusentioinlägg nu i sekunden. MEN. en liten sammanfattning hinns med:

2010s...

musik
oskar linnros. utropstecken slut. har aldrig lyssnat så mycket på en och samma skiva i hela mitt liv. KLICKA HÄR VETJA.


skratt
måste nog säga matsalsskrattet för ungefär en månad sen. vi började disskutera toabesök och bajs, lagom till lunchen. och när amanda utbrast: "men vadå??? måste ni trycka när ni går på toa???" satt vi allihopa i flera minuter med SKRATT i hela halsen.

avsked
hahaha. jag vet i alla fall vilket som är årets pinsammaste avsked. men det vill jag inte ens tänka på. så som årets avsked vill jag utnämna avskedet till gran canaria, och jag tänker aldrig mer åka tillbaka!

kaosmånad
september var min officiella kaosmånad. tjeckien, london, prov, de visa, kalas och krogen i en tokig liten röra!

film
NOWHERE BOY. jag och joffan tog vårt pick och pack och for till hufvudstaden för att se filmen med höga förväntningar. men våra förväntningar blev lätt bortknuffade av en ung john lennon som spelade banjo. ååååh.

konsert
peace and love. the kooks. mitt i längstframknuffandet. med ullis bredvid. och massa arga människor runtomkring som inte alls tyckte om att vi trängde oss. och såklart: med luke pritchard inte alls långt bort!

hyss
amanda och freja förvandlades tidigt 2010 till någon slags spaningspatrull. vi googlade väldigt efter en viss person (nu kallad wikipediamunnen). hittade bilder på honom i en orkester, och i en scouttidning. gick in på wikipedia och fyllde i sann fakta om människan under hans efternamn. dock tyckte inte wikipedia att det var sann och seriös fakta, så vi hamnade i deras sandlåda.

högtid
måste nog ändå utnämna midsommar. älskade hatade midsommar i värmland med en båtbuss i bakhuvudet och en padda i ett hål i gräsmattan.



nu måste jag rusa. bättre sammanfattat senare jao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar