onsdag

strykbräda

undrar lite vad det är med mig egentligen. varför jag aldrig kan lugna ner mig i såna här stunder i livet och klara av att sitta i soffan och titta på tv utan att koppla allting till en framtid på ett visst sätt och hej och hååå. jag är så fruktansvärt löjlig. vilket nog är det allra värsta. just nu är jag i och för sig mest trött, vilket tar över allt det andra lite.
och min mamma ropar surt godnatt. min pappa säger va till allt man säger. någon går i den knakiga trappen. mitt rum är en evig röra. julklapparna tycks aldrig bli klara, och det eftersom min hjärna ständig producerar nya idéer. tröttheten gör mig irriterad. lite.
men strunt samma. här kommer lite av min dag i bildform:
 vi har vår julgran uppställd. fast opyntad och dan. men. det finns inget bättre än julgransbelysning i ett annars ganska så mörkt vardagsrum.

 eine kleine julkapp. till anonym släkting.

 tygpåse på g! jag har faktiskt sytt en del av den, med mammas hjälp, men ändåååå!

och självklart, julgodis. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar