onsdag

att fläta fingrar

jag sitter i min gammelrosa fleecetröja och lyssnar på p3.
och tänker lite på förflutna saker. och lite på fnissförälskelser. dessa fnissförälskelser som sedan alltid tycks bli till någonting jobbigt. jag är där just nu. på gränsen mellan det fnissiga och det jobbiga och jag kan inte bestämma mig för vart jag ska placera mina fötter. eller okej. bestämt mig har jag väl redan gjort. det jobbiga är ingenting som jag vill ha. men det är svårt att hålla tillbaka stegen. det är svårt när det liksom blåser och stormar från det fnissiga, när det blåsiga tar tag i mina svaga ben.
för jag kan inte stå här och trampa hela mitt liv. det blir jobbigt på sitt sätt det med. men jag skulle vilja möblera om. riva och bygga upp igen. ändra på förhållandena för att sedan fläta.

1 kommentar:

  1. tvåsamhet är bra! jag vill hinna ta en fika med dig snart. prata en hel eftermiddag och en hel kväll. kanske ska vi äta på basilico, den där ladyochluffsenliknande restaurangen med rödvitrutiga dukar. kram kram kram

    SvaraRadera