lördag

sysslor och tistlar. kanske.

jag är rädd för att min hårddisk ska bete sig som elins hårddisk och lägga sig ner på marken och dö. för att sedan kräva 5000 kronor (eller hur oändligt mycket det nu var) för att kanske börja leva igen. så just nu sitter pappa i rummet bortom hallen och svär. han svär för att
1. datormusen till den datorn inte fungerar
2. han måste använda den för att han ska bränna alla mina bilder som finns på min hårddisk
3. det är mycket bilder på min hårddisk. väldigt mycket och väldigt många gigabyte (något i stil med fyrtio...)

jag har lyssnat på kents nya skiva idag.
flera flera gånger.
samtidigt som jag har städat mitt rum, sagt till min syster att pannkakorna bör svalna innan man gör en pannkakstårta, ätit choklad, skrivit saker till word, läst i en gammal dagbok och ritat på mitt datorfodral.
kents nya skiva är lite svår. jag får inget grepp om det som rusar ut genom högtalarna. och jag menar rusar. det känns som att låtarna är väldigt korta, som att de tar slut innan jag hinner fastna för dem. det känns så fortfarande. fast jag lyssnat på skivan från pärm till pärm (så kan man inte säga) fem gånger kanske.
nu klickade jag på play igen.
en gång till kan väl inte skada.

igår var jag och joffan på bio. på Coco avant Chanel. audrey totou var väldigt vacker och hade väldigt vackra öron, väldigt vackert hår, väldigt vackra uttryck, väldigt vackra ögon och en väldigt vacker smalhet. det var nog egentligen hon som gjorde filmen bra. åh.
sen så satt vi på en bänk ett långt tag. och såg en vääääldigt snygg biografsansvarig gå förbi, och en väldigt underligt popcornsmugglare. popcornsmugglaren gick hela tiden förbi oss. han gick fram och tillbaka och visslade så det lät som att han sög på en blöt handduk. sedan började han gå in i salong nio. sedan kom han ut. han gick mot oss. smaskandes på popcorn.
detta upprepade sig gång på gång på gång.
det var väldigt underligt. och ruuligt.

jag vill ladda upp någon fin bild. men min dator är bildfattig. alla fyrtio GB befinner sig på min hårddisk.
hejdå!

2 kommentarer:

  1. alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om kents nya album. Jag lyssnade men ja. Jag gillar töntarna. HAHA.

    och jag var tvungen att kolla upp det. och denna popcornsmugglare går verkligen på vår skola. XDDD
    det kändes nästan lite synd att han inte hade några popcorn i skolkatalogen. HAHA

    SvaraRadera
  2. joffan: jag känner precis samma som du! töntarna är fortfarande min favoritlåt. det är lite trist. annars känns skivan så tom. och så tycker jag att låtarna låter så lika.

    alltså jag blir inte klok på denne popcornsmugglare XD du måste peka på honom nästa gång vi ser honom i skolan!! alltså. HAHA

    SvaraRadera