tisdag

ett stort huvud i ögonvrån. gulp.

okej. hej. jag vill rada upp svordomar och fulheter och sånt. jag är sådär humörsvängande idag. mhmh. vill inte riktigt vara det. ena stunden sitter jag och skrattar åt att vi har mattetest och andra sitter jag och nästan gråter över en klapp på ett ben.
tarvligt.
det är vad det är.
egentligen är det rättså bra just nu nu nu. även om jag har en undertryckt vrede som gnager inom mig.
jag drömde två mardrömmar i natt. den ena handlade om att jag och sara försökte snatta på H&M. det var som att vi gick i sömnen och gjorde det, för jag ville egentligen inte men kunde inte rå för det jag gjorde på något vis. det var mitt i natten och vi hade stannat kvar efter att h&m hade stängt. mitt i snatterierna, när de gick ganska så bra så hux flux kommer en tjock tant i mossgrön tröja och page in. hon ställer sig bakom disken och börjar spela musik jättehögt. samtidigt som jag och sara slänger oss åt varsitt håll för att gömma oss bakom varsin klädhög. jag ålar mig längst med golvet och samlar på mig damm. tills den tjocka tanten nästan kliver på mitt huvud och jag skriker med hela kroppen. världens illskrik. (haha. rättstavningsprogrammet vill ändra det till sillskrik)
då ser hon givetvis mig och ringer polisen.
sen fortsatte drömmen ett tag till. jag tog mig därifrån innan polisen kom men var väldigt väldigt rädd för att de skulle komma på mig att jag hade snattat. usch.

sen den andra drömmen är lite mer komisk. haha.
jag drömde att jag var i skolan och allt var frid och fröjd. då, från ingenstans, dyker en kille upp som går på min skola som jag tycker är lite obehaglig. han säger alltid hej till mig vid de mest underliga tillfällena (som när vi båda hade stått vid våra skåp typ fem minuter tittade han plötsligt på mig och sa "hej") och han säger det alltid med ett obehagligt tonfall. plus att han envisas med att stirra på mig. medans jag målmedvetet stirrar ner i golvet.
i vilket fall, jag drömde att han dök upp och började krama mig lite från sidan. eftersom jag tycker att han är en obehaglig prick tyckte jag att det var väldigt obehagligt med han kramandes mig. så jag försökte åma mig ur hans grepp lite försiktigt. men nej då. då kramade han mig hårdare. tills jag började typ skrika sluta och vifta med armarna. då släppte han mig. varpå jag sprang därifrån.
nu! tänker jag göra något vettigt. skriva klart en skivrecension och rita kanske. eller något.
wuiiiuuu

3 kommentarer:

  1. åh. :/ Varför gråta för freja?
    Vad gjorde att ditt skrattande försvann? ;_;

    SvaraRadera
  2. HAHAHAAHAH DEN DÄR DRÖMMEN MED KILLEN. kan tänka mig hur han kramar dig jättemycket och du bara skriker... ETT SILLSKRIK HAHAHAAH. jag dör.

    SvaraRadera
  3. joffan: bah. det är hormonerna som kalasar på mitt stadiga humör. så kvar blir humörsvägningarna. så det är ingen större fara!
    amanda: HAHA XD undrar hur ett sillskrik låter!! om man söker på sillskrik på google så kommer min blogg högst upp nu. det är tufft :D

    SvaraRadera